Üzleti autókat teszteltünk

Év Magyar Autója

Szeptember végén újabb közös teszten próbálta ki az Év Magyar Autója verseny zsűrije a nevezett autókat. Ezúttal középkategóriás limuzinok voltak soron. Plusz egy kakukktojás.

A Biró Csongort, Csordás Gábort, Katona Mátyást, Kismartoni Andrást és Miklós-Illés Kálmánt felsorakoztató zsűri a Nagytétényi kastélyparkban találkozott, ahol Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke tájékoztatta az RTL Klubon futó Autogram autós magazin szerkesztőit és nézőit a versennyel kapcsolatos legújabb fejleményekről, az Év Beszállítója 2020 díj meghirdetéséről és arról, hogy várhatóan mind a 39 nevezett autó megtekinthető lesz az AMTS kiállításon, a Hungexpo passzázsán.


A közös teszten az újságíróknak alkalmuk volt összehasonlítani az új BMW 3 és az Alfa Romeo Giulia dinamikáját, megtapasztalni a Peugeot 508 SW szépséges praktikumát és értékelni a Toyota Camry hibrid nyugalmát. Mind a négy modellt a Magyarország Autója 2020 díjra nevezték az importőrök, mind a négy ezen belül a családi autók alkategóriában küzd a díjért. A zsűri idén három modellnek ítéli oda a Magyarország Autója 2020 díjat, egy kisautónak (Opel Corsa, Peugeot 208, Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Hyundai i10, Renault Clio), egy családi autónak (Opel Astra, BMW 3, Toyota Corolla, Toyota Camry, Fiat Tipo, Alfa Romeo Giulia, Peugeot 508 SW, Volkswagen Passat, Skoda Scala, Kia XCeed) és egy szabadidő-autónak (Opel Crossland X, Suzuki Jimny, Toyota RAV4, DS3 Crossback, Skoda Kodiaq RS, BMW X5, Citroen C5 Aircross, Seat Arona, Nissan Juke).

A kakukktojás ezúttal a Győrben gyártott Audi Q3 szabadidő-autó volt, amely az Év Magyar Autója 2020 díjért két Suzukival, a Vitarával és az S-Crossszal van versenyben.

A közös tesztek októberben is folytatódnak, a hónap első hetében kompakt ötajtósok mérkőznek meg, a zsűri közösen teszi próbára a Tipót, a Scalát és a Corollát. Október közepén a Q3-mal és a két Suzuki szabadidő-autóval látogatja meg a versenybe benevező autógyárakat a zsűri.

B. Cs.