Vízből gyártanak benzint a németek

Belsőégésű motorok meghajtására alkalmas üzemanyagot szén-dioxidból és vízből gyártó állomást adtak át Németországban.

A Karlsruhei Technológiai Intézetben (KIT) csupán egy miniatűr gyártósort állítottak össze, amely egy teherszállító konténerben is elfér, és naponta alig néhány liter üzemanyag előállítására alkalmas, beindítását mégis áttörésnek tartják az e-üzemanyag néven, illetve szén-dioxid-semleges és szintetikus üzemanyag néven is ismert technológia történetében.    Az állomáson az úgynevezett power to liquid  eljárást alkalmazzák, megújuló forrásokból nyert áram felhasználásával gyártanak folyékony üzemanyagot, amelynek alapanyaga az állomás körüli levegőből kivont szén-dioxid és gőz halmazállapotú víz.     A két anyagból úgynevezett szimultán elektrolízissel hidrogént és szén-monoxidot állítanak elő, majd egy újabb lépésben úgynevezett hosszú láncú szénhidrogéneket, amelyeket a folyamat befejező lépésében úgy darabolnak fel, hogy benzinnek, dízelnek vagy kerozinnak megfelelő üzemanyagot lehet gyártani belőlük.

A szövetségi oktatási és tudományos minisztérium Kopernikusz projektek (Kopernikus Projekte) nevű energetikai tudományos fejlesztési programjának finanszírozásával kidolgozott módszer előnye, hogy a légkörben felhalmozódott szén-dioxid mennyiségének növelése nélkül lehet használni belsőégésű motorokat, ami nagyban hozzájárulhat az éghajlatváltozás megfékezéséért folytatott küzdelem sikeréhez.    Azonban az eljárás még kezdetleges. A KIT szakemberei a következő fejlesztési szakaszra is még csak a napi 100-200 literes mennyiséget célozzák meg, és csak a berendezés harmadik generációja lesz képes naponta legalább 1500 liter üzemanyag előállítására. A számítások szerint a technológia nagyjából tíz év múlva lesz érett az ipari méretű üzemanyag-gyártásra.

 

7 Comments on Vízből gyártanak benzint a németek

  1. And mennyibe fog kerülni ennek a kripto benzínnek literje!!!!????…
    kérdezem szerényen
    Barátilag
    J.L.

  2. Fantasztkus, nagyszerű ! Eresszük rá az ötletteli műszaki értelmiséget, gyerünk ! Ne gatyázzunk itt kézilabdacsarnokkal meg atlétikai stadionnal. A francba, úgy sem tudnák ezeket megközelíteni ! Kellene egy innovációs minisztérium, egy tudományos akadémiai hálózat, egy jó műszaki egyetem, megfelelő ktatólaborokkal, telepekkel ! Szinte látom …..

  3. Nincs ebben semmi ördöngösség, a leírt elektrokémiai-vegyi folyamat minden szakmabeli előtt unalomig ismert. A kiinduló anyagok szén-dioxid és víz, vagyis azok, amelyek a szénhidrogénekből képződnek égés során. Nyilvánvaló, hogy az égéstermékek visszaalakítása szénhidrogénné nem igényelhet kevesebb energiabefektetést, mint amennyi az égés során kinyerhető a képződött szénhidrogénekből. A gyakorlatban persze ennél sokkal több kell a veszteségek és a további műveletek (pl. krakkolás, aromatizásálás során). Úgy járunk, mint a Madách Imre által leírt géniusz: “emberünk tízkrajcárosokat hamisított, amelyek neki darabonként húsz krajcárba kerültek”.Persze a hír végén ott a vörös farok: a szükséges energiát majd megújulókból termeljük hozzá. Úgy legyen.

  4. Nahát! Így megcsúfolni Kopernikuszt!
    A projekt célja, hogy fenntartsa a jó büdös szénhidrogén hajtású belsőégésű motorok uralmát.
    Ennél okosabb az árammal gyártott hidrogént üzemanyagcellák segítségével villanymotoros autókban vízzé elégetni.
    Minek a levegőből szén-dioxidot kivonni? Ahhoz is sok energia kell.
    Én nem adnék erre a projektre egy fillért sem.
    Nem erre megy a világ.

  5. AZ OKOS NÉMETEK MÁR NEM TUDJÁK MIRE KÖLTENI A PÉNZÜNKET.
    FELESLEGES KÖRÖKET FUTNAK.
    MINEK A SZÉN-DIOXIDOT KIVONNI A LEVEGŐBŐL?
    AZ ÁRAMMAL EGYSZER MÁR MEGTERMELT HIDROGÉNT KÖZVETLENÜL KELL ELÉGETNI A MOTOROKBAN.
    EZ A JÖVŐ ÚTJA.

Comments are closed.