Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkent az új személyautók eladása, miután az előző harminc évben töretlenül nőtt.
Szakértők szerint az eladás csökkenése részben annak a jele, hogy lassul az ázsiai ország gazdasági növekedése, de szerepet játszik a kínai-amerikai kereskedelmi feszültségből fakadó bizonytalanság is. A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) azt közölte, hogy az ázsiai országban tavaly 20,7 millió új személygépkocsit értékesítettek, 7,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Decemberben az éves szintű eladáscsökkenés 3,4 százalék volt, a múlt hónapban 2,17 millió új autót értékesítettek az ázsiai országban. A CPCA azzal számol, hogy az idén 1 százalékkal nő az új autók eladása Kínában, míg az ország másik nagy ágazati szervezete, a CAAM borúlátó, 2 százalékos visszaesést vár.