Április 22-án a Duna Autó Škoda szalonjában átadták a negyedmilliomodik Magyarországon forgalmazott Škoda személyautót. A jubileumi autó egy titánkék Kamiq 1.0 TSI Ambition 13 különféle extrafelszereltségi elemmel, amelynek mostantól egy budapesti kétgyerekes családanya a boldog tulajdonosa. A családban nem ez az egyetlen cseh autó, a férj cégautóként is Skodát használ.
A Škoda forgalmazása Magyarországon 1992. június 15-én indult, a Porsche Hungaria 100 százalékos tulajdonában álló Autó Hungária ekkor kezdte meg az importőri munkát 14 márkakereskedéssel. A vállalat 1996 márciusában olvadt be a Porsche Hungariába, addig 10 820 autót szállított ki.
A Škoda mindig is kiemelkedően eredményes szereplője volt a közületi megrendeléseknek, Magyar Posta részére 1993-ban Favorit pickupokat vásároltak. Míg korábban is futottak az utakon traffipaxos Feliciák, az első „festett” rendőrségi flottát, első generációs Octaviákat, összesen 258 autót 2003. május 6-án adták át. Ezeket a későbbi években több ezer Škoda rendőrautó beszerzése követte, a rendőrségi és állami vezetői autóparkban most is sok Škoda teljesít szolgálatot.
A márka a legerősebb pozícióját és a legnagyobb piaci részesedését 2013-ban érte el a magyar piacon, kiszállítási alapon megszerezte az első helyet 11,7 százalékos piaci részesedéssel. A legnagyobb darabszámban 2005-ben fogytak itthon a Skodák, abban az évben 18 130 Škoda talált gazdára.
A teljes Škoda állomány jelenleg 206 217 autóból áll (ez 5,4 százaléka a hazai személygépkocsi állománynak), ezzel a Škoda a hatodik az örök márkaranglistán. Fontos megjegyezni, hogy a Škoda személyautók átlagéletkora sokkal kedvezőbb, mint a magyar személyautó-állományé, 14,39 évvel szemben csak 11,95 év. A százezredik Škoda személyautót 2005-ben, a kétszázezrediket 2016-ban adták át, a legszélesebb, 12 modellt számláló kínálatot 2013-2015. között és 2019-ben mondhatta magáénak a márka.
„A Škoda Magyarország egyik legnépszerűbb márkája” – mondta el az eseményen Németh János márkaigazgató. – „A titkunk az, hogy mindig stabil, organikus növekedésre törekedtünk, csakis ésszerű és sosem öncélú marketingeszközök alkalmazásával. Racionális és tudatos ügyfélszerzés a mi üzletpolitikánk, amely természetesen mit sem érne a mezőnyből kimagasló minőségű, folyamatosan bővülő termékpalettánk nélkül. A Škoda az elmúlt évtizedekben mindig meghatározó márkája volt a magyar piacnak, az Octavia évekig vezette az eladási ranglistát, aztán a céges rangsort, ahol még az elmúlt években is dobogós helyet értünk el. Ezen természetesen nem csodálkozunk, hiszen az Octavia sok más jó és a Skodákra jellemző okos tulajdonsága mellett hatalmas utas- és csomagtérrel rendelkezik, amivel jócskán kiemelkedik a kategóriájából. A Škoda az egyre népszerűbb és a magyar piacon már évek óta meghatározó szabadidő-autó kategóriában is erősít. A Kodiaq 7 üléses változata nagyon népszerű a nagycsaládosok körében, és a Karoq is kedvelt szereplője az SUV piacnak. A Škoda városi szabadidőautó palettájának legújabb és egyben legkisebb tagja a Kamiq, így különösen örülünk, hogy Kamiq lett a jubileumi, 250 ezredik Škoda személyautó Magyarországon.”
Németh János bizakodó a márka jövőjével kapcsolatban, mivel most zajlik a Volkswagen-csoport elektromos forradalma, amelyből a Škoda márka is kiveszi a részét. Az elektromos Citigo hazai piacra szánt mind a 190 példánya három és fél hét alatt elfogyott és nagy a várakozás a 2021 elején érkező, teljesen elektromos Enyaq szabadidő-autó iránt is. Várakozáson felül fogy a márka első hálózatból tölthető hibrid modellje, a Superb iV, amelyből március közepéig 120 példány talált gazdára. – Akkora az érdeklődés, ami a legmerészebb álmainkat is felülmúlja – tette hozzá a márkaigazgató.
Idén mozgalmas év elé néz a márka, a korlátozások feloldásával megindul az új Octavia combi és limuzin bevezetése. Jó hír, hogy a nyár folyamán érkezik a magyar piacra az Octavia plug-in hibrid és RS sportváltozata, amelyből a benzines és a dízel mellett szintén lesz hibrid is.