Kínában a tavalyi visszaesés után idén, elsősorban a koronavírus-járvány hatására, további 11 százalékkal csökkenhet az új autók eladása annak ellenére, hogy a második fél évben stabilizálódhat a piac – véli az autógyártó vállalatok kínai szakmai képviselete (CPCA).
A szervezet adatai szerint júniusban 1,65 millió új autót értékesítettek az ázsiai országban, 2,9 százalékkal többet májushoz képest. Éves összevetésben az értékesítés 6,5 százalékkal csökkent. A CPCA számításai szerint az idei első hat hónapban 7,7 millió új autót adtak el Kínában, ami 22,5 százalékkal elmarad a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások, 21,4 millió autót értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2018. évinél, részben a gazdasági növekedés lassulása miatt.