Zöldautó 5, 10, 15, 20 millióért? Tessék!

Év Magyar Autója 2021

Az évad második közös zsűritesztjén villanyosok és hibridek játszották a főszerepet. A Velencei-tó körül az Év Magyar Autója zsűri tagjai egy Volkswagent, egy Peugeot-t, egy Fordot és egy DS-t faggattak.

Az évad első közös zsűritesztje rendhagyóan sikerült, mert először mérhették össze az újságírók az azonos platformra épített Leont, Golfot és Octaviát.

zsuriteszt
Júliusi zsűriteszt a Pilisben – Fotó: Katona Mátyás

A második zsűriteszten a villamos energia kapott hangsúlyt, Év Zöldautója 2021 díjra jelöltek mérettek meg, a Velence-tavat e-Up! és e-2008 villanyautóval, illetve két hálózatból tölthető hibriddel, a DS 7-essel és a Kugával kerülték meg a zsűri tagjai. A teszten ezúttal Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter és Katona Mátyás vett részt, a lapzártás Miklós-Illés Kálmán az Autó Motor szerkesztőségéből szurkolt a többieknek.

csoportkepautokkal
A zsűri jelen lévő tagjai (jobbról balra): Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Biró Csongor – Fotó: Katona Marci

A kis Volkswagen mindenkit meglepett rátermettségével és bőséges hatótávjával. Bár már jó nyolcéves konstrukció, de ár-érték arányban és fogyasztásban verhetetlen a hazai villanyautó-piacon. No, meg abban, hogy nehéz beszerezni.

eup_2008

kicsikameraup

Egy számmal magasabb pozíciót képvisel a Peugeot 2008-as elektromos változata, amely masszív összerakottságával, izgalmas vezethetőségével és látványos formavilágával nyűgözte le az újságírókat, akik közül többen a furcsa üléspozíciót kritizálták benne.

2008

A Ford Kuga hibridként is kiváló, hetven kilométer fölötti villamos hatótávja pedig egyedülálló a jelenleg kapható plug-in hibridek között.

kuga

kugafogy

A négyesben minden szempontból a DS 7 Crossback E-Tense 4×4 képviselte a csúcsot, ez volt mind közül a legdrágább, legerősebb és legszebb – de vezethetőség szempontjából a legkevésbé sportos. Hibridként sem rossz, bár messze nem tud olyan hatékony lenni, mint a Kuga.

ds_kuga

zsurimunkaban

Hozzávetőleges fogyasztási tesztünkben a francia 6,3 litert, míg az amerikai 3,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként (nem azonos töltöttségről indult a próba, a DS 7-ben kevesebb elektromos energia volt induláskor).

kastely dolgozikazsuri kispajtas

A villanyosok között egyértelműen a német dominált, míg a Volkswagen beérte 8,5 kilowattal 100 kilométerenként, addig a sportosabban vezetett Peugeot 13,3 kilowattot kért ugyanezen a távon.

B. Cs.