Q2 sorozatával trendalapító modellel jelent meg az utakon négy évvel ezelőtt az Audi. A kompakt SUV-modell most még egyértelműbben juttatja kifejezésre progresszív karakterét – kívül új fényszórókkal kidolgozott, még markánsabb vonalakkal, míg belül további Audi connect szolgáltatásokkal és vezetői segédrendszerekkel.
Az Audi Q2 a mindennapok és a szabadidő robusztus és sokoldalú kísérője, vonalvezetése pedig hűen tükrözi karakterét: a kompakt-SUV egyszerre sportosan megnyújtott és erőteljes, miközben sarkaival és éleivel kimondottan magabiztos hatást kelt. Frissítése során a Q2 hosszúsága néhány milliméterrel, 4,21 méterre nőtt, míg 1,79 méteres szélessége éppúgy változatlan maradt, mint 1,54 méteres magassága. 0,31-os légellenállási együtthatójával (cw) (sportfutóművel) élen jár e piaci szegmensben.
A LED-technikájú fényszórók már az Audi Q2 alapkiviteléhez tartoznak, extrafelszerelésként pedig mátrix-LED fényszórók is rendelkezésre állnak. Utóbbiakban hét önálló, ám közös modulban elhelyezett LED-egység állítja elő az intelligens szabályzású távolsági fényt, amely mindenkor a közlekedés további résztvevőinek vakítása nélkül és a lehető legintenzívebben világítja meg az utat. A nappali menetfényt tíz, egyaránt rombusz-alakú optika mögött működő fénykibocsátó dióda produkálja, míg a dinamikus irányjelző feladatát további hét LED-fényforrás látja el. A hátsó lámpatestek esetében kétféle LED-opció közül választhatnak a vásárlók, dinamikus irányjelzővel vagy anélkül. Ha a felszereltségben a Matrix-LED-fényszórók is szerepelnek, hátul az alapkivitelhez tartozik a dinamikus irányjelző. Mindezeken túl nyitásakor, illetve zárásakor az új Q2 fényszórói és hátsó lámpái egyéni fényanimációjával is vonzza a tekinteteket.
A kompakt-SUV csomagterének térfogata változatlanul 405, illetve a hátsó üléstámla lehajtását követően 1050 liter. Kívánságra elektromos mozgatású csomagtérajtó és vonófej is rendelhető.
Az Audi Q2 erőteljes benzinmotorral érkezik: az 1,5 TFSI teljesítménye 110 kW (150 LE), s 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Gazdaságosság-felügyelő rendszere a motor alacsony terhelési és fordulatszám-tartományain átmenetileg leállítja a második és a harmadik hengert. Az év végéig további TDI- és TFSI-motorok is érkeznek, s valamennyi megfelel az új Euro 6 AP kipufogógáz-szabvány előírásainak. A dízelek nitrogén-oxid-kibocsátását (NOx) a twindosing technika mérsékli a lehető legalacsonyabbra, ahol két SCR-katalizátor – az egyik közvetlenül a motor után, míg a másik a jármű padlózatában elhelyezve – működik együtt, s más-más üzemi tartományokat lefedve egészítik ki egymás hatását.
Az 1.5 TFSI erőforrással szerelt Audi Q2 alapkivitelében hatfokozatú manuális sebességváltóval gördül le a szerelőszalagról, extrafelszerelésként pedig a hétfokozatú S tronic váltóművel is megrendelhető. Egyes motorváltozatokhoz a quattro összkerékhajtás is rendelkezésre áll, amelynek többlamellás tengelykapcsolója új generációs technika, s a motor forgatónyomatékát szükség szerint részben vagy akár egészben is a hátsó kerekekre irányíthatja. Mindemellett mintegy egy kilogrammal könnyebb elődjénél és számos részletmegoldása – például csapágyai és olajellátása – növeli tovább hatásfokát.