Flottavásárlókban bízik a Seat

A magyarországi autópiacon várhatóan a flottaértékesítés fog elsőként felállni a pandémia okozta visszaesésből, amit a Seat is kihasználhat a cégek számára egyre vonzóbb modellkínálatával – mondta el Papp Zoltán, a Seat márkát importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója az MTI-nek.

Kifejtette: az újautóárak minden márkánál növekedtek az idén az Európai Unióban hatályba lépett szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorodásának, valamint a forint/euró árfolyam alakulásának következményeként. A drágulás főleg a magánvevőket érintette érzékenyen, és sokan elhalasztották vásárlásaikat a koronavírus-járvány okozta gazdasági aggodalmak miatt is.     Megjegyezte: az idén már nem javította az eladásokat a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program sem, ami tavaly még 200 autó eladását hozta a márkának.

Várakozásai szerint a Seat az idén mintegy 3000 új járművet tud átadni Magyarországon, ez 25 százalékkal maradna el a tervtől. Tavaly az importőr 3800 darabot szállított ki. A márka jelenleg 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik az új személyautók magyarországi piacán, ahol a szakértők körülbelül 120 ezer jármű eladását, mintegy 20 százalékos visszaesést prognosztizálnak az idén.     Papp Zoltán szerint a Seat pozícióját a flottaértékesítésben nagyban erősítheti a modellpaletta új darabja, a Leon negyedik generációs modellje. A márka eladásaiban jelenleg 60 százalékot tesznek ki a céges vevők. Szedán és a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölt kombi Leonból jövőre 1500-1600 darab eladását remélik. A napokban piacra lépett a modell plug-in hibrid változata is.    A márkaigazgató emlékeztetett arra, hogy a Volkswagen-konszern a járvány miatt márciusban leállította a termelést több hétre európai gyáraiban, de a készleten lévő autókkal ki tudták szolgálni a vevőket. A Seatnál jelenleg sincs kapacitáshiány miatt csúszás a megrendeléseknél – jelezte.

Papp Zoltán kiemelte: a Seat kereskedelmi hálózatát nem ingatta meg járvány, nem volt szükség arra, hogy márkakereskedéseket zárjanak be. Elmondása szerint ez annak köszönhető, hogy már évekkel ezelőtt racionalizálták a hálózatot, a 11 kereskedés pénzügyileg stabil. A márka bővítést is tervez, legalább egy új értékesítési pontot nyitnak még az idén.