Vezettük a legújabb Volkswageneket

Majdnem az összes modelljét elhozta a Volkswagen arra a tesztnapra, ahol az  újságírók kipróbálhatták a márka legújabb autóit.

5

Újdonságokban gazdag év áll a Volkswagen mögött, számos friss modellt mutatott be a márka 2020-ban. A Golf Variant, a Passat Variant, az e-Up! és a haszonjárművek kivételével a teljes paletta felsorakozott a budapesti Novotel szálló előtt, ahonnan az autókkal a Balaton felé vettük az irányt.

2

Az Év Zöldautója 2021 díjra jelölt Volkswagen ID.3 zsámbéki bemutatóján már megtekinthettük a márka két őszi újdonságát, a Magyar Év Autója 2021 díjakra jelölt Arteon Shooting Brake (üzleti autók kategória) és Tiguan modelleket (szabadidő-autók kategória), de vezetni még nem vezethettük azokat. A tesztnapon elsőként a frissített és immár kombiként is kapható Arteont vittem el egy próbaútra. A 150 lóerős dízelmotorral szerelt Shooting Brake volt a nap meglepetése, harmonikus, kiegyensúlyozott, nagyon csendes, elég erős, elég takarékos és összességében igen kellemes autó benyomását tette. Jól használhatók a kormányon lévő érintésérzékeny gombok, megfelelően működött a telefon tükrözése, az új klímakonzol is ösztönösen kezelhető. Motorizáltság tekintetében a 200 lóerős benzines, limuzin változat sem volt rossz (benne már nem annyira jól működött egy kolléga szerint az Android Auto, és még egy defektet is kapott…), de a dízelmotor jobban illik ehhez az utazóautóhoz. Ugyanezzel a dízelmotorral tettem próbára a Tiguan szabadidő-autó ráncfelvarrott változatát. Ebben is új a kormány és ez is megkapta az új, digitális klímakonzolt.

4 3

A Touareg R Line változata egyértelművé tette, hogy ez jelenleg a Volkswagen zászlóshajója (amíg meg nem érkezik hozzánk a konnektoros hibrid verziója), magasra tette a lécet a prémium osztályban, ilyen kényelmes futóműve a konszernen belül egyetlen másik autónak sincs. A négyhengeresek után jó volt hallgatni a V6-os duruzsolását, hatalmas ereje révén autópályán a belső sáv ura a szép behemót. A középkonzolt teljes terjedelmében elfoglaló házimozit szokni kell, szerencsére az információ tengerből kihalászhatjuk a nekünk adott esetben fontos tudnivalókat, az Apple CarPlay zökkenőmentesen működött, könnyű terepen próbálva pedig a megemelhető hasmagasság tett jó szolgálatot.

6

A hazaúton továbbá a forradalmár ID.3 (1st Edition) vendégszeretetét élvezhettem, amelyben ezúttal nem spóroltam az energiával, úgy vezettem, olyan tempóval, mint ahogy a többi belső égésű motorost. Bőséges, 236 kilométeres hatótávval indultam a Balatonról és 18-20 kilowattóra/100 kilométeres átlagfogyasztással ugyan, de a mezőny többi tagjával egyszerre értem vissza Budapestre. Nem kellett a legszélső sávban kamionokat akadályoznom, simán repesztettem a belsőben Porschékkal, Audikkal és BMW-kel tartva a tempót. Jó volt hatótávpara nélkül vezetni az elektromos Volkswagent, amely simán megjárja Budapestről egy töltéssel oda-vissza a Balatont. Jó, nem úgy, ahogy én azon a 100 kilométeren hajtottam…

9 8 7 10

B. Cs.