Tarolt a Toyota

A Toyota 927 ezer 623 autót értékesített októberben, 8,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A növekedést elsősorban a kínai és az amerikai kereslet gerjesztette.

A Toyota a múlt hónapban 33,3 százalékkal több, 175 ezer 631 autót adott el Kínában és ezzel már a hetedik egymást követő hónapban sikerült növelnie az értékesítést a világ legnagyobb autópiacán, ahol különösen a Corolla, a Levin és a Lexus típusok iránt mutatkozott élénkülő kereslet.    A Toyota októberben 8,8 százalékkal, 205 ezer 349-re növelte autóeladásait az Egyesült Államokban, amely a legnagyobb piacának számít.    A Toyota globálisan 979 ezer 232 autót gyártott októberben, 6,5 százalékkal többet tavaly októberhez képest.

A japán járműgyártó az idei első tíz hónapban 7,6 millió autót értékesített, 14,6 százalékkal kevesebbet a tavalyi azonos időszakkal összevetve elsősorban amiatt, hogy a koronavírus járvány első, tavaszi hulláma idején a világ több országában felfüggesztette a termelését.

A Toyota-csoport, amelynek a Daihatsu Motor és a Hino Motors is a tagja, most azzal számol, hogy a 2021 március végén záródó pénzügyi évben a profitja 1420 milliárd jen (13,7 milliárd dollár) lesz az augusztusban becsült 730 milliárd jen helyett.