Negyedével csökkentek tavaly a Seat autóeladásai világszerte, rekordot döntött viszont a konszern új márkája a Cupra.
A spanyol Seat tavaly 427 ezer autót értékesített világszerte Seat és Cupra márkáiból, 25,6 százalékkal kevesebbet a 2019-es 574 ezres rekordnál. Legnagyobb piacán, a forgalmának több mint a negyedét adó Németországban 109,5 ezer autót értékesített tavaly a Seat, 17,9 százalékkal többet az előző évinél. Spanyolországban 32,1 százalékkal 73,3 ezerre csökkentek az eladások, de ezzel együtt is piacvezető maradt a márka. A spanyol mellett a koronavírus-válság által leginkább érintett piacon, Nagy-Britanniában 33,8 százalékkal esett vissza a Seat forgalma tavaly, 45,6 ezer eladott autóra. Voltak azonban olyan piacok is, ahol a járvány ellenére növelni tudta eladásait a Seat: Törökországban például 95,3 százalékkal 11,6 ezerre, Izraelben pedig 13 százalékkal 10,4 ezerre.
A konszern márkái közül a Seat eladásai tavaly 27,3 százalékkal 399,6 ezerre csökkentek, a Cupra eladásai viszont 11 százalékkal 27,4 ezres rekordra emelkedtek. A Cupra decemberben havi eladási rekordot is elért 3600 autó, az egy évvel korábbinál 93,1 százalékkal több autó értékesítésével. A márkából a konszern 2018-as alapítása óta már több mint 65 ezret értékesített. A Cupra márka tavalyi eladási rekordja jórészt az elektromos-hibrid modellek piaci sikerének tudható be.
Magyarországon 2020-ban 2864 Seatot értékesített a 11 tagú márkakereskedői hálózat – mondta el Papp Zoltán márkaigazgató. Elmondása szerint a Seat nagy reményeket fűz az idén az elektromos és hibrid modellek értékesítéséhez. A magyar piacra is megérkezik a Leon és a Tarraco konnektoros változata. Az idei első negyedévében a Cupra piacra dobja a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölt Formentor két plug-in hibrid változatát, az év második felében pedig megjelenik az el-Born, a márka első teljesen elektromos modellje.