Melyik lesz az év kisautója?

Magyar Év Autója 2021

Izgalmas versenyt hozott a Magyar Év Autója díj kisautó-kategóriája. Győztest március végén hirdet a nehéz helyzetben lévő zsűri, hisz minden jelölt biztos befutónak tűnik. A ötből azonban csak egy nyeri el a Magyar Év Autója 2021 díjat. A díjat az Év Magyar Autója verseny keretében osztják ki, a kisautók mellett családi autókról, üzleti autókról, sportautókról, szabadidő-autókról, hazai gyártású kocsikról, kishaszonjárművekről és zöldautókról is szavaz a zsűri.

Tavaly szoros versenyben a Renault Clio legyőzte az Opel Corsát. Idei párharcukba az újdonsúlt Hyundai i20, a hibrid Honda Jazz és a hibridként is kapható Toyota Yaris szólhat bele. Az öttagú zsűri (Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán és Biró Csongor) alaposan próbára tette a nevezetteket, amelyek közül mindegyik közös és egyéni teszten is szerepet kapott.

Jelölt kisautók: Honda Jazz e:HEV, Hyundai i20, Opel Corsa, Renault Clio E-Tech Hybrid, Toyota Yaris

Honda Jazz e:HEV
A Jazz e:HEV-t úgy tervezték, hogy kimagasló teljesítmény és takarékosság jellemezze, mely kiegészíti  azt kényelmét és használati értékét. Az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzben, tervezésekor a vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul. Alapját két kompakt, ám nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik a 98 lóerős 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik. A 109 lóerős (80 kW-os) teljesítményű elektromotornak hála 9,4 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órára az alapmodell, és 175 kilométer/óra a végsebessége. A csomagtartó befogadóképessége már alaphelyzetben, felhajtott hátsó ülésekkel is eléri a 298 litert, ledöntésükkel pedig 1199 literes raktér alakítható ki a padlótól a plafonig mérve. Az utasok biztonságát egyedülálló, tíz légzsákos rendszer óvja. A középső első légzsák a vezetőülés háttámlájából, a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fújódik fel.

2020 Honda Jazz

Hyundai i20
Nemcsak markánsabb vonalakat kapott a Hyundai i20 friss kiadása, hanem nagyobb és könnyebb lett. Az új i20 5 milliméterrel szélesebb és hosszabb és 24 milliméterrel alacsonyabb lett, miközben a tengelytávja 10 milliméterrel bővült. Csomagtartója is tágasabb, immár 351 literrel gazdálkodhatunk. Európában két új motorral rendelhetjük. A 84 lóerős, 1,2 literes négyhengeres ötfokozatú kézi sebességváltóval választható, az egyliteres T-GDi-t motor 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel rendelhetik meg a márka leendő új ügyfelei. A 100 lovasnál opció a hibrid hajtás, a 120 lovasnál pedig az alapfelszereltség része a 48 voltos lágy hibrid rendszer. A mintegy 4 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményező hibridekhez hétfokozatú duplakuplungos, vagy egy új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó társítható. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását.

hyundai_i20

Opel Corsa
Eredményes éven van túl a Corsa hatodik generációja. A kisautó, ahogy elődjei, sikerre ítéltetett: a könnyűszerkezetes építési mód jóvoltából kereken tíz százalékkal sikerült csökkenteni az elődmodellhez képest az Opel bestseller súlyát, amelyből 1982 – azaz az első generáció – óta 14 millió talált gazdára. A 4,06 méter hosszú Opel Corsa modernebb, dinamikusabb és hatékonyabb, mint valaha. Különösen gazdaságos benzin- és dízelmotorjainak teljesítményskálája 75-130 lóerő közötti. Immár elektromos változatban is elérhető.

Opel-Corsa

Renault Clio E-Tech Hybrid
A 140 lóerős Clio E-Tech képes 100 százalékban elektromos elindulásra, valamint lassítás és fékezés során az akkumulátor visszatöltésére, a tisztán elektromos járművekhez hasonlóan. Városi használat során a Clio E-Tech Hybrid akár az idő 80 százalékában elektromos hajtással működik, így akár 40 százalékkal takarékosabb, mint egy belső égésű motorral szerelt Clio. A kombinált ciklusban a hibrid kisautó szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint 100 gramm/kilométer.

2020 - Renault CLIO E-TECH tests drive

Toyota Yaris
A Toyota az új Yarishoz vadonatúj padlólemezt fejlesztett, amely minden korábbinál stílusosabb megjelenést, praktikumot, élvezetes vezethetőséget és fokozott biztonságot tesz lehetővé. A japán autógyártó célja az volt, hogy új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója legyen, amelyhez a fejlett vezetőtámogató rendszerek a kategóriában kimagasló szintje is hozzájárul. A modellhez fejlesztett vadonatúj 1,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc a kiemelkedő takarékosságot továbbfejlesztett gázreakcióval kombinálja, így az alacsony fogyasztású kisautó dinamikus élményvezethetőséget kínál.
yarisdpl2020-dynamics-055-2