Kiugró mértékben, 2019-hez képest csaknem tízszeresére növekedett a záhonyi átrakó körzeten keresztül Magyarországra érkező kínai konténervonatok száma – írja a Magyar Nemzet.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagja a lapnak elmondta: a Rail Cargo Operator – Hungaria (RCO – HU) 2020 augusztusa óta tapasztalja a távol-keleti vasúti intermodális forgalom erősödését. Míg 2019-ben négy Kínából érkező intermodális szerelvény lépte át Magyarország és ezzel együtt az Európai Unió határát Záhonynál, 2020 harmadik és negyedik negyedévében havonta már hat-nyolc vonat érkezett az átrakókörzetbe 45-50 negyvenlábas konténerrel megrakva. Kínából a vonatokat a Rail Cargo Group orosz vállalata szervezi kínai partnerével, és Záhonytól az RCH veszi át a továbbítást.
2020 első fél évében éves összevetésben 41,7 százalékkal nőtt a Kína és Európa között vasúton szállított konténerek száma. A lengyel-fehérorosz határ melletti Malaszewicze állomás már alig képes fogadni a havi kétszáz kínai konténervonatot. A forgalom várható növekedésére megoldást jelent Záhony fejlesztése.
Kovács Imre rámutatott, hogy a térségben tervezett jelentős beruházásokra alapozva a Rail Cargo Hungaria az ott bonyolított forgalom jelentős növekedésével számol a következő években. Az elnök szerint optimizmusra ad okot, hogy az EU a vasút évének nyilvánította a 2021-es esztendőt.
Semmi +lepi!!
És ez a tranzakció tovább fog növekedni amit csak üdvözölni lehet!!!
Japán örosz és kínai!!??,..
nekem mind1!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Lehet örülni,hogy a kínaiak és az oroszok már Záhonyban vannak!!!
Hozzázzák az árút és nő a kereswkedelem!!
Ettől javul az emberek közötti apcsolat és nő az életszínvonal
Hajrá gyerekek…
barátilag
J.L.