A Volkswagen-csoporthoz tartozó Porsche rekordbevételről számolt be a tavalyi évről a koronavírus-járvány ellenére.
A Porsche azt közölte, hogy a tavalyi bevétele 28,7 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 28,5 milliárd euróról. A tavalyi működési nyereség 4,2 milliárd euróra mérséklődött a 2019. évi 4,4 milliárd euróról.
A Porsche tavaly valamivel több mint 272 ezer autót értékesített, ami csupán 3 százalékkal kevesebb a 2019. évi rekordszámhoz képest. Ezen belül több mint 20 ezret adott el a teljesen elektromos Taycan modelljéből, aminek a gyártása 2019 decemberében kezdődött.
A Porsche legnagyobb felvevő piaca tavaly is Kína volt, ahol 88 ezer 968 autót adott el, 3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Porsche értékesítése tavaly a második legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban 7 százalékkal csökkent, Európában – Németországot nem számítva – 4 százalékkal mérséklődött, Németországban pedig 17 százalékkal esett. Magyarországon is jól ment tavaly a Porschénak, 249 autót értékesítettek, ami 39,89 százalékos növekedés 2019-hez képest. A tavaly az Európában eladott Porsche autók 17 százaléka volt teljesen elektromos, vagy hibrid. A Porsche azt tervezi, hogy 2030-ra új autóinak több mint 80 százaléka már elektromos lesz.