Jóval a piaci várakozások felett teljesített a Daimler az év első negyedében elsősorban a kínai üzlet felfutásának köszönhetően, de az eredmény javulásához a jelentős költségcsökkentések is hozzájárultak – derül ki a konszern honlapján publikált előzetes jelentésből.
A jelentés szerint a Daimler konszern egésze, valamint a Mercedes-Benz Cars & Vans, a Daimler Trucks & Buses és a Daimler Mobility működési eredménye és az egyszeri tételektől megtisztított működési eredménye is mind külön-külön meghaladta a piaci várakozásokat, csakúgy, mint a konszern cash-flow-ja. A Daimler április 23-án teszi közzé részletes első negyedévi eredménybeszámolóját. A konszern 5,748 milliárd euró működési eredményt ért el a 4,964 milliárdos piaci konszenzus helyett, a Mercedes-Benz Cars & Vans 4,078 milliárd eurót 3,543 milliárd helyet, a Daimler Trucks & Buses 1,041 milliárd eurót a várt 1,026 helyett, a Daimler Mobility pedig 744 millió eurót 569 millió helyett.
A konszern egyszeri tételektől megtisztított működési eredménye 4,970 milliárd euró lett az első negyedévben, ami nem csak a 3,987 milliárd eurós elemzői várakozásokat múlta felül közel egymilliárd euróval, de meghaladta a tavalyi válságévet megelőző év, sőt a 2017-es rekordév első negyedévi eredményét is.
A Mercedes-Benz autóipari üzletág minden régióban jól teljesített az első negyedévben, de Kínában kiemelkedően nagy növekedést ért el, amit elsősorban a modellpaletta sikerének és a megfelelő árpolitikának tulajdonít a konszern vezetése. Az eredmény javulásához jelentős mértékben hozzájárult a működési költségek csökkentése is.
A Mercedes-Benz az első negyedévben egyszeri tételektől megtisztítva 3,841 milliárd euró működési eredményt ért el, szemben a tavalyi első negyedévi 600 millió euróval, illetve a válságév előtti 2019-es első negyedévi 1,4 milliárd euróval.
A Daimler részvényének az árfolyama közel két és fél százalékkal emelkedett Frankfurtban a délelőtti órákban. Az árfolyam az év eleje óta már több mint harminc százalékkal ment fel az eredmény javulásának a reményében, amit a konszern vezetése számos alkalommal jelzett is. Olyan mértékű javulásra azonban, amelyet ténylegesen a Daimler az első negyedévben produkált, az elemzők nem számítottak. A Daimler részvénye a tavalyi válságévben elért mélypontja óta már 250 százalékkal erősödött.
Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatója az idén februárban jelentette be a konszern radikális átalakítását, két önálló részre bontását. A jövőben a Mercedes-Benz a személygépkocsik és furgonok gyártásával, a Daimler Truck pedig teherautók és autóbuszok gyártásával, a tőzsdére önállóan bevezetett egységként működik majd tovább.