A „Mobilitás. Már 150 éve dobog a szívünk érte!” szlogen alatt a Continental egy fenntartható és hálózatba kapcsolt mobilitással foglalkozó technológiai vállalatként jelenik meg a 19. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon. Fennállásának 150. évében a vállalat számos innovatív szoftvert és kapcsolódó hardveres megoldást mutat be, amelyekkel a Continental megkönnyíti a szoftverfunkciók és a jármű elemei közötti integrációt. Ez a kategória a csúcstechnológiás radarérzékelőktől a jármű és az adatátvitel központi egységeként funkcionáló nagy teljesítményű számítógépeken keresztül a telematikai rendszerek részét képző felhőig terjed.
A radarok és nagy hatótávolságú radarérzékelők új és fejlettebb generációjával a Continental újabb lépést tesz a biztonságosabb és önállóbb mobilitás felé. A kompaktabb kialakítás, a nagyobb szkennelési sebesség, és a jármű környezetének 360 fokos figyelemmel követése a radarérzékelőktől függően közel 200 vagy 250 méteres hatótávolságban jóval nagyobb biztonságot nyújt rövid és hosszú távokon egyaránt. Az új radarérzékelős megoldások így olyan előre jelző alkalmazásokat tesznek lehetővé, amelyek megfelelnek az Euro NCAP követelményeknek, többek közt olyan magas szinten automatizált vezetési funkciókkal, mint például az automata sávváltás. Körülbelül 20 évvel a gyártásuk megkezdése óta a Continental ez év áprilisáig több mint 100 millió radarérzékelőt hozott létre rövid és nagy hatótávolságú alkalmazásokhoz. A 2023-ban gyártásba kerülő hatodik generáció műszaki jellemzői közé tartozik a jármű környezetének pontos felismerését elősegítő kiterjesztett érzékelési tartomány, valamint a nagyobb felbontás.
A csúcstechnológiás mobilitási megoldások részeként a radarérzékelő csak egy a rengeteg példa közül, amelyeket a fejlett vezetést segítő rendszerek és az automata vezetési rendszerek területén érzékelhető dinamikus növekedés kapcsán fel lehet hozni. Amíg korábban az autó elsősorban egy kényelmes közlekedési eszközt jelentett, ma már a legtöbb tényező mindenekelőtt a hálózatba kapcsoláson és az ember és gép közti párbeszéden múlik.
A mai modern járművek nagy része esetében több mint 100 elektronikus vezérlő felel a funkciókért – az elektronikus ajtónyitó rendszertől, az infotainment rendszertől és a hálózatba kapcsolástól a sebességtartó automatikáig vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerig, illetve a sebességszabályozó funkciókig. Mindezeken felül továbbá egy speciális szoftver felel a kommunikációért a járműegységeken belül és a felhőben. Jelenleg az autóipari innovációk több mint 90 százaléka a szoftverfejlesztésnek köszönhető.
Annak érdekében, hogy megkönnyítse a jármű egyre nagyobb méretű adatfolyamatainak kezelését, a Continental volt az első autóipari beszállító, amely egy kompakt nagy teljesítményű számítógépet fejlesztett ki erre a célra, amit például a Volkswagen ID.3 és ID.4 elektromos autóiban is alkalmaznak. A szerver egyben kezeli a jármű különböző tartományai között történő adatkommunikációt.
A Continental a sanghaji kiállításon mutatta be a hálózatba kapcsolt autók számára kifejlesztett teljes körű megoldását. Ez a rendszer biztosítja, hogy a funkciók az érzékelőtől a nagyteljesítményű számítógépen és a csatlakozási egységen keresztül a felhőig megbízható módon kerülhessenek integrációra. A járműhálózat külvilággal történő gyors és alacsony késleltetésű kapcsolatának köszönhetően lehetőség nyílik az összes olyan adat valós idejű feldolgozására, amely a járműbe érkezik, és amelyet a jármű nagy teljesítményű feldolgozó egységei dolgoznak fel. A szoftverfunkciók a felhő, a nagyteljesítményű számítógép és az úgynevezett zónavezérlők között oszlanak meg. Ez lehetővé teszi a Continental számára, hogy egyszerre kínáljon maximális rugalmasságot és működési biztonságot. A fejlett vezetést segítő rendszerek funkciói is integrálhatók a rendszerbe korlátozott mértékben. A Continental saját fejlesztésű 5G-s mobil rádiómodulja (hálózati hozzáférési eszköze) skálázható számítási teljesítményt és emelt szintű kiberbiztonságot kínál. Különféle hardveres lehetőségekkel is kompatibilis, aminek köszönhetően különböző ügyfelek és régiók követelményeinek is képes megfelelni.
A rendszer rugalmas opciókat kínál a rendszerintegrációhoz az eredeti berendezések gyártói, valamint a Tier 1-es beszállítók számára, legyen szó önálló hálózati hozzáférési eszközökről, a telematikai vezérlőegységek teljes körű integrációjáról, vagy éppen intelligens antenna modulokról. A sikeres 5G-s V2X platformján keresztül a Continental már jelenleg is együttműködik globális autóipari gyártókkal az 5G-s telematika területén.
A Continental Automotive Edge Platform (CAEdge) moduláris hardver- és szoftverplatform fejlesztése megkönnyíti az autótulajdonosok számára, hogy a kívánt új funkciókat szoftverfrissítések révén szerezzék meg a jármű teljes élettartama alatt. A CAEdge összeköti a járművet a felhővel, és mintegy virtuális munkaasztalként működve számos lehetőséget kínál a szoftverintenzív rendszerfunkciók fejlesztésére, biztosítására és karbantartására.
A platform segítségével a Continental tovább erősíti vezető szerepét a csúcstechnológiás járműarchitektúrák és szoftverek fejlesztésében. A jövő járműgyártói és azok partnerei számára egy olyan szoftverintenzív járműarchitektúrához alkalmas fejlesztési környezetet biztosít, amely esetében a korábban szükséges fejlesztési idő töredékére van csak szükség a szoftverekhez, érzékelőkhöz és a big datához kötődő megoldások megvalósításához. Ennek eredményeként a járműszoftver fejlesztése és tesztelése hatékonyabbá és biztonságosabbá válik, valamint a járművekkel való közvetlen integrációra is lehetőség nyílik. A Continental platformjával ezentúl az összes fejlesztő és érintett vállalat egy szabványosított és automatizált fejlesztői környezetben dolgozhat, ugyanazokkal az eszközökkel, tesztelési eljárásokkal és biztonsági intézkedésekkel.