Harmincéves a Magyar Suzuki

Jelentős évfordulóhoz érkezett a hazai autógyártás és a Magyar Suzuki Zrt. 50 év kihagyás után, 1991 tavaszán éledt újjá a személygép-járműgyártás Magyarországon. Mintegy 3,6 millió Suzuki készült Esztergomban a vállalat három évtizeddel ezelőtti megalakulása óta.

Ha ennyi autót sorba állítanánk egymás után, az esztergomi Suzukitól elérnénk egészen a japán anyacég Hamamatsuban található üzeméig, sőt még a visszautat is megkezdhetnénk. Eddig Vitarából készült a legtöbb modell. A 3,5 milliomodik Suzuki is a közönségkedvenc modell (Év Magyar Autója 2021 és Közönségdíj 2021 díjak nyertese) hibrid változata lett tavaly. A Magyar Suzuki 2019 decemberében kezdte meg a hibrid járművek sorozatgyártását. 2020 januárjától pedig már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az európai uniós piacokon. A rendszerváltás után az esztergomi autógyár volt az első jelentős zöldmezős külföldi beruházás Magyarországon, 2019-es adatok alapján pedig az ország 7. legnagyobb árbevételű vállalata lett a Magyar Suzuki Zrt.. A márka már ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítéseket.

Azóta is Esztergomban működik a japán Suzuki egyetlen európai gyáregysége. „Cégünk, a hazai autóiparban egyedüliként, kezdettől fogva teljeskörű gyártótevékenységet folytat Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy az acéllemezek préselése, hegesztése, a karosszéria festése, a gépjárművek összeszerelése és a kész autók minőségellenőrzése is nálunk, Esztergomban történik. Vitarából gyártottuk eddig a legtöbbet, ezt követi az SX4, a harmadik helyen pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel” – emelte ki Bonnár-Csonka Zsuzsanna a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője. A 123 ország számára készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság ma importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. 2019. áprilisa óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja, így Közép-Európa meghatározó járműipari központja is egyben.

Magyar_Suzuki_uzemegyseg

Az első generációs Swifttől a hibrid gyártásig

1992-ben 1000 Suzuki modell készült Esztergomban, ma pedig hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról egy nap alatt. Olyan ikonikus típusokat állítottak elő ez idő alatt a Pilis lábánál, mint a Swift (1992-es, 2005-ös, 2010-es szériája), a Wagon R+: Magyarország első egyterű járműve (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-Cross (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015). Az első generációs Swifteknél még kézzel szerelték össze az autókat, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára minden ponthegesztést robotok végeznek. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű.

A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendek, igények és a szabályozási környezet alapján, így a magyar leányvállalatnál is. A Magyar Suzuki jelentős lépést tett a környezettudatos autózás terén azzal, hogy 2019 decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását Esztergomban. Közel 2800 dolgozó és 770 robot végzi jelenleg a Vitara és az SX4 S-Cross (Év Magyar Autója 2020-ban) gyártását, immár hibrid változatban. Az import modellekkel együtt a vállalat ma a hibrid alternatívák teljes palettáját kínálja a vásárlóknak. A fejlődés a következő időszakban sem áll meg: a Magyar Suzuki a minőség minél magasabb szintre emelése mellet, a jövőben is a modellek folyamatos megújítására és további alternatív meghajtások bevezetésére összpontosít a gyártás során.

1 Comment on Harmincéves a Magyar Suzuki

  1. Csak így tovább!!
    Hajrá Suzuki!!!
    Mindent bele!!
    További 30 évet!!
    csak ennyi
    barátilag
    J.L.

Comments are closed.