A Suzuki, a Subaru, a Daihatsu, a Toyota és a Mazda megállapodtak, hogy a következő generációs járművek kommunikációját biztosító eszközök technikai specifikációit közösen fejlesztik tovább azért, hogy támogassák a járműveket összekötő rendszerek közös használatát, hogy a kapcsolódó szolgáltatások vonzóvá váljanak és értéket képviseljenek a társadalom számára, illetve, hogy egységesíteni lehessen ezeket a rendszereket a biztonságosabb, kényelmesebb és minél korábbi felhasználás érdekében.
A CASE (connected, autonomous/automated, shared, electric – tehát rendszerbe kapcsolt, önvezető/automata, megosztott, elektromos) mozaikszó által fémjelzett trendek teljesen átalakították az autóipart – óriási lépések történtek az adatalapú közlekedés kialakítására, mely magába foglalja a felhő alapú szolgáltatásokat, az IoT-t, a big data-t (nagy mennyiségű adatelemzést) és a mesterséges intelligenciát. Az autógyártók egymástól függetlenül fejlesztik a járműveik kommunikációs eszközeit, és még olyan esetekben is, ahol ugyanarra a rendszerre lenne szükség, mint pl. a távirányítási funkció, mindegyik cég különböző megközelítést alkalmaz, sokkal több erőforrást felhasználva.
Ezekre a körülményekre reagálva fogott össze az öt cég – így az alapvető alkalmazások és a szolgáltatások fejlesztése „egy ernyő alatt” történhet, amely megkönnyíti, hatékonyabbá teszi és meggyorsítja a kommunikációs eszközök fejlesztését. Ezekkel a lépésekkel mindegyik vállalat a közös infrastruktúra különböző, de fontos pontjaira fókuszálhat.
A Suzuki, Subaru, Daihatsu és a Mazda, miközben a saját technológiáikat építik be a Toyota által létrehozott alapvető járműkommunikációs rendszerekbe, együtt fognak dolgozni olyan megoldásokon a következő generációs járművek számára, amelyek ugyanazt a technikai specifikációt használják a jármű és a hálózat közötti, valamint a jármű-központ kommunikációban.
Ennek eredményeként stabilizálódik a kommunikáció minősége, a vásárlóknak kellemesebb szolgáltatásban lehet részük, gyorsabb lesz a kapcsolódás, kevesebb az akadály, egyszerűbb a működés, könnyebb a frissítés az új verziókra, a résztvevő cégek pedig személyi és dologi erőforrást optimalizálnak.
Mindez rendben is lenne
habár ettől még nem lesznek olcsóbbak a japán autók!!!
Engem nem érint ,mert én csak potenciális vásárló vagyok….
csak ennyi
barátilag
J.L.