Hat éve legnagyobb negyedéves nyereségét érte el a Hyundai dél-koreai autógyártó konszern sportkocsijai és a prémium kategóriába tartozó Genesis autói iránt jelentősen megnőtt a kereslet hatására.
Leányvállalata, a Kia eredményét is figyelembe véve a Hyundai 1980 milliárd won (1,7 milliárd dollár) adózott eredményt ért el a június végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 377,3 milliárd won (328,1 millió dollár) után. Elemzők véleményének az átlagában kisebb, 1600 milliárd won profit szerepelt. A működési eredmény 1890 milliárd wonra (1,6 milliárd dollár) emelkedett a tavalyi , koronavírus-járvány sújtotta második negyedévi 590,3 milliárd wonról.
A Hyundai, amely a világ tíz vezető autógyártója között szerepel, az első negyedévben 30 ezer 300 milliárd won bevételre tett szert, ami 38,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A Hyundai 1 millió 30 ezer járművet adott el a júniussal záródott három hónapban, 46,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A külföldi piacon értékesített autók száma éves összevetésben 73,6 százalékkal, 830 ezerre nőtt, a belföldi piacon eladott autóké pedig 11 százalékkal, 200 ezerre emelkedett.