Jó hír Amerikából

amerikai gyáripar
A vártnál nagyobb mértékben nőtt az amerikai gyáripar új megrendeléseinek értéke júliusban, stabilan emelkedtek a termelési eszközökre fordított vállalati kiadások, jelezve, hogy a feldolgozóipar teljesítménye tartósan erős maradt, dacára a szűk ellátási keresztmetszeteknek és a fogyasztói szokások megváltozásának.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium közölte, hogy az előző hónaphoz képest 1,9 milliárd dollárral, 0,4 százalékkal, 508,1 milliárd dollárra emelkedett az új megrendelések értéke. Elemzők 0,3 százalékos növekedésre számítottak a júniusban mért 1,5 százalékos emelkedés után.     Éves összehasonlításban 18,0 százalékkal nőtt az amerikai gyáripar új megrendeléseinek értéke júliusban.

A közlekedési eszközöket nem számítva havi szinten 0,8 százalékkal emelkedett a gyáripar új megrendeléseinek értéke júliusban, lassult az ütem a júniusi 1,5 százalékhoz képest.

A repülőgépek nélkül számított polgári célú termelési eszközök új megrendelései – amelyet a gépekre és felszerelésekre szánt vállalati költségek mérőszámának is tekintenek – júliusban 0,1 százalékkal, júniusban 1,0 százalékkal, májusban 0,6 százalékkal, áprilisban pedig 2,7 százalékkal nőttek az előző hónaphoz képest. Éves összevetésben 16,5 százalékra rúgott az emelkedés üteme júliusban.

A gyáripar kiszállításai havi összevetésben 1,6 százalékkal nőttek júliusban a júniusi 1,9 százalékos, a májusi 0,9 százalékos, illetve az áprilisi 0,2 százalékos emelkedés után. A gyárak raktárkészleteinek értéke júliusban 0,5 százalékkal, júniusban 1,0 százalékkal, májusban 1,1 százalékkal, áprilisban pedig 0,5 százalékkal bővült.

A feldolgozóipar, amely az amerikai gazdaság 11,9 százalékát fedi le, tavaly tavasszal történelmi mélységekbe zuhant a koronavírus-járvány hatására, de már májusban elindult a kilábalás párhuzamosan azzal, hogy a vállalatok elkezdték feltölteni készleteiket, a fogyasztók pedig szolgáltatások helyett inkább termékeket vásároltak, például a távmunka és a távoktatás feltételeit biztosító árucikkeket.