A Hyundai-t is elérte a hullám

Elemzők által vártnál kisebb negyedéves nyereségről jelentett a Hyundai Motor Co. dél-koreai autógyártó konszern, miután az egy évvel korábbinál kevesebb gépkocsit értékesített a globális ellátási láncokban tapasztalható fennakadások következtében.

A Hyundai 1487 milliárd won (1,27 milliárd dollár, 100 won=26,99 forint) adózott eredményt ért el a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 188,8 milliárd won veszteség után.    Elemzők véleményének az átlagában nagyobb, 1527 milliárd won profit szerepelt.

A működési eredmény 1607 milliárd won (1,37 milliárd dollár) volt a tavalyi harmadik negyedévi 313,82 milliárd won mínusz után.

A Hyundai, amely a világ tíz vezető autógyártója között szerepel, a harmadik negyedévben 28 ezer 870 milliárd won bevételre tett szert, ami 4,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A Hyundai 898 ezer 906 járművet adott el a szeptember végével záródott három hónapban, 9,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.

A Hyundai azzal számol, hogy a folyó negyedévben maradnak az ellátási láncokban tapasztalható fennakadások, ezért az idei eladási adatot 4 millió járműre csökkentette  az eddig becsült 4,16 millióról.