Rekordszámú, az elemzők által vártnál több elektromos autót szállított ki a Tesla a harmadik negyedévben.
Az amerikai autógyártó a honlapján nyilvánosságra hozott tájékoztatójában közölte, hogy 241 ezer 300 autót adott át, ami éves összevetésben 66,4 százalékos, az előző negyedévhez képest pedig 16,9 százalékos növekedést jelent. Elemzők ennél kevesebb, mintegy 229 ezer jármű leszállítására számítottak. A kiszállított autók túlnyomó része, több mint 232 ezer darab a “tömegterméknek” szánt Model 3 és Y típusok valamelyike volt. Július-szeptemberben a Tesla 237 ezer 823 autót gyártott, ebből 228 ezer 882 volt Model 3/Y, a Model S/X autók száma pedig 8941-re rúgott. A Tesla a tavalyi harmadik negyedévben 145 ezer 36 autót gyártott és 139 ezer 593-at szállított ki, míg az idei második negyedévben 206 ezer 421 járművet állított elő és 201 ezer 304-et adott át.
A Tesla július-szeptemberben már a hatodik egymást követő negyedévben tudta növelni a kiszállított járművek számát. Bár a harmadik negyedév elején a Teslánál is súlyos helyzetet teremtett az alkatrészhiány, a szeptember rendkívül erős hónapnak bizonyult.
Az idei első kilenc hónapban a cég több mint 627 ezer autót szállított le megrendelőinek, gyakorlatilag dupláját a tavaly ilyenkori több mint 318 ezernek. Tavaly az egész évben 499 ezer 550 autót szállított ki a Tesla.
Vetélytársaihoz képest a Tesla jobban átvészelte a csipválságot. Az amerikai General Motors (GM), a japán Honda és több más nagy rivális kevesebb autót tudott értékesíteni július-szeptemberben az Egyesült Államokban az elhúzódó csiphiány miatt. A GM értékesítése például közel 33 százalékkal, több mint egy évtizedes mélypontra zuhant. Elemzők szerint a Teslát segítette az erős kínai kereslet, az Európába irányuló export növekedése és az olcsóbb Y modell bevezetése. Bár az amerikai autógyártó még nem közölt adatokat Kínáról, a várakozások szerint a sanghaji autógyár termelésének több mint kétharmadát exportálta Európába és más ázsiai országokba.