A németországi világpremier után Budapestre is ellátogatott az új Opel Astra. Összesen három kézzel épített példány létezik az autóból, ebből kettőt a magyar újságírók közelről is megtekinthettek. Az autó szép és arányos lett, kényelme és technikája pedig megfelel a jövő igényeinek.
Az Opel Budapesten is bemutatta a kompakt Astra alapjaiban új, hatodik generációját. Egyszerű, vonalas, éles és látványos formákkal érkezett, a műszerfala immár teljesen digitális.
Az új Astrával a német márka új fejezetet nyit a modell 30 éves sikertörténetében: a rüsselsheimi kompakt története során most először villamosított hajtással is elérhető. Az Opel plug-in hibridként kétféle teljesítmény-változatban (180, illetve 225 lóerő) kínálja az Év Zöldautója 2022 díjra jelölt Astrát. 2023-ban az Astra tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e változatban is piacra lép. A villamosított hajtásláncok mellett az új modell magas hatásfokú benzin-, és dízelmotorokkal is elérhető, a belépő ezerkettes benzines 110, az izmosabb 130 lóerős, az 1,5 literes, egyke dízel pedig 130 lóerős.
Hossza 4374 milliméter, szélessége 1860 milliméter, mindössze 4 milliméterrel hosszabb elődjénél. A tengelytáv viszont 13 millimétert nyúlt, így 2675 milliméteres. Állítható padlómagasságú csomagtere ledöntött hátsó ülésekkel akár 1250 liternyi csomagot fogadhat be. A kormányzás, és a felfüggesztés oldalerőkkel szembeni merevségét – MacPherson futómű dolgozik elöl, és csatolt lengőkaros a felfüggesztés hátul – eleve úgy állították be, hogy a szerkezet hossztengely menti csavarodási ellenállása a lehető legnagyobb legyen. Az új modell fékteljesítménye magas, viselkedése ívmenetben éppúgy stabil, mint egyenesben. Az új Astra torziós merevsége 14 százalékkel magasabb elődjénél.
Bár korábban úgy volt, hogy az Opel Astra már idén ősztől megrendelhető, a csiphiány és a koronavírus-járvány miatt a közönség csak jövő tavasztól találkozhat z izgalmas újdonsággal az utakon. Az új Astrát az Opel főhadiszállásán, a németországi Rüsselsheim városában tervezték, fejlesztették, és ott is készül – made in Germany.