Újabb Vectront rendelt a Foxrail

A 2021 márciusában érkezett Emma névre hallgató Vectron mozdony mellé most újabb járművet rendelt a Foxrail Zrt. magán-vasúttársaság.
A 2021 márciusában érkezett Emma névre hallgató Vectron mozdony mellé most újabb járművet rendelt a Foxrail Zrt magán-vasúttársaság. A mozdonyt a határon átnyúló forgalomban kívánják üzemeltetni Magyarországon és a szomszédos országokban. A mozdony ETCS Baseline 3, PZB90 és Mirel vasútbiztosító rendszerekkel lesz felszerelve, maximális teljesítménye 6400 kW 15 és 25 kV mellett, végsebessége pedig 160 km/óra. A mozdonyt szerződés szerint legkésőbb 2022 szeptemberében fogja leszállítani a Siemens Mobility. A Foxrail Zrt. az első magyar magán-vasúttársaság, aki Vectron mozdonyt rendelt.

A Foxrail vasúttársaság 2013-ban alakult 100  százalékban magyar tulajdonban lévő független vállalat az árufuvarozási piacon. Kihasználva a vasút liberalizációját és az Európai Unión belüli szabad mozgást, határokon átnyúló folyosóforgalmat működtetnek kizárólag az intermodális szektorban.

A csúcstechnológiát képviselő Vectron mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában 20 ország vasúthálózatán közlekedjenek. Már 1122 ilyen mozdonyt értékesítettek 57 ügyfél részére, az ezredik nemrég gördült ki a Siemens Mobility München-Allach-i gyárából. A flotta teljes futásteljesítmény eddig több mint 500 millió kilométer. A jármű kialakítása lehetővé teszi, hogy az ETCS üzemmód mellett (egységes európai vonatbefolyásolási rendszer), annak teljes európai vasúthálózaton történő elterjedéséig az egyes országok nemzeti, B osztályú rendszereivel is közlekedjen.