Melyik lesz az év magyar hibridautója?

Év Magyar Autója 2022

Év Magyar Autója
Az Év Zöldautója 2022 díjat több kategóriában osztják ki idén, hibrid- és villanyautókat is díjaz az öttagú szakmai zsűri. Jelölt konnektoros hibridek: DS 9 E-Tense, Hyundai Tucson PHEV, Jeep Wrangler 4xe, Kia Sorento PHEV, Opel Astra PHEV, Volkswagen Passat GTE.

Hibrid városi autók: Opel Astra PHEV

Opel Astra PHEV
Az új, hatodik generációs Astra 4374 milliméter hosszú, 1860 milliméter széles, és mindössze 4 milliméterrel hosszabb elődjénél. A tengelytáv viszont 13 millimétert nyúlt, így 2675 milliméteres. Állítható padlómagasságú csomagtere ledöntött hátsó ülésekkel akár 1250 liternyi csomagot fogadhat be. Az új Astrával a német márka új fejezetet nyit a modell 30 éves sikertörténetében: a rüsselsheimi kompakt története során most először villamosított hajtással is elérhető. Az Opel plug-in hibridként kétféle teljesítmény-változatban (180, illetve 225 lóerő) kínálja.

Opel Astra, németek

Hibrid szabadidő-autók: Hyundai Tucson PHEV, Jeep Wrangler 4xe, Kia Sorento PHEV

Hyundai Tucson PHEV
2020-ban újult meg de karaktere még mindig jövőbemutató, a Hyundai Tucson a kategória egyik legnépszerűbb szereplője Magyarországon. A hajtásláncválaszték széles: az 1,6 literes turbómotor kérhető simán (150 lóerő), 48 voltos lágy hibrid támogatással (150, vagy 180 lóerő),  teljes hibridként (230 lóerő) és konnektorból is tölthető plug-in hibridként. A nagyteljesítményű hajtáslánc az 1,6 literes T-GDi benzinmotort egy 66,9 kW-os villanymotorral és egy 13,8 kWh-os lítium polimer akkumulátorral kombinálja. A belsőégésű motor és a villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 265 lóerő, a maximális rendszernyomaték 304 Nm. Csomagtartója 620 literes, tisztán elektromos hatótávja 69 kilométer.

Hyundai Tucson PHEV

Jeep Wrangler 4xe
A 4xe változat a valaha létezett legnagyobb teljesítményű, legtakarékosabb és leginkább környezetbarát Wrangler, ami sorozatgyártásból érkezik. Hajtáslánca két villanymotorból, egy nagyfeszültségű akkumulátorból, egy kétliteres turbós benzinmotorból, valamint nyolcfokozatú automata sebességváltóból áll, rendszerteljesítménye 380 lóerő, nyomatéka 637 Nm. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 6,4 másodperc alatt gyorsul fel. Tisztán villanyhajtással 50 kilométert képes megtenni, míg a 17 kilowattórás, lítium-ion akkupakkját 3 óra alatt lehet feltölteni fali töltőről. A fejlett 4×4-es rendszer, az új generációs Dana hidak, az elektromosan kapcsolható első és hátsó differenciálzár, a részlegesen önzáró differenciálmű, illetve az elektronikusan oldható elülső kanyarstabilizátor mind megtalálhatók a plug-in hibrid változatban.

wrangler4xe

Kia Sorento plug-in hybrid
A Kia nagytestű, hét üléssel is rendelhető szabadidő-autója tavaly újult meg, idén megérkezett a hazai piacra a konnektoros változat is. Az elődjénél rövidebb túlnyúlásokkal rendelkező modell hosszúsága 4,8 méterre nőtt (+10 milliméter), a tengelytávolság pedig immáron 2815 milliméter (+35 milliméter). A csomagtér egyenesen óriási, hiszen 604-1988 literes a befogadóképességet, még hétüléses használat esetén is marad 179 liternyi csomagtér. A Sorento PHEV hajtásáról 1,6 literes turbós, 180 lóerős benzinmotor és egy 90 lóerős villanymotor kettőse gondoskodik, a rendszerszintű teljesítmény 260 lóerő, az elérhető csúcsnyomaték 350 Nm. 13,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátora városban akár 70 kilométer helyi kibocsátásmentes hatótávot is lehetővé tesz

Sorento

Hibrid prémium autók: DS 9 E-Tense, Volkswagen Passat GTE

DS 9 Tense
A DS 3 és a DS 7 után idén a hazai piacra is megérkezik a francia prémium márka zászlóshajója. A DS 9 konnektorból is tölthető változata 48 kilométeres elektromos hatótávot ígér, a luxusautó többféle teljesítménnyel 225, 250, illetve 360 lóerős változatban érhető majd el.

DS 9

Volkswagen Passat GTE
A 2019-ben frissített Passat konnektorból is tölthető változata 13 kWh energiatároló kapacitással az új WLTP-ciklus szerint a 55-56 kilométeres tisztán elektromos hatótávra képes. Ezek az értékek az NEDC-szabvány szerint mintegy 70 kilométernek felelnek meg – ami 20 kilométerrel több, mint amennyit az elődmodell kínált. A hosszú utak során és 140 kilométer/óra feletti sebességeknél az erőteljes elektromos motor hatékony támogatást nyújt a 218 lóerős Passat GTE gazdaságos benzinüzemű belsőégésű erőforrása (TSI) számára. Az elektromos teljesítmény ekkor egyfajta kiegészítőként (booster) szolgál, különösen a sportos GTE üzemmódban produkálva egészen egyéni stílusú további vonóerőt, mivel az elektromos motorok gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra rendelkezésre bocsáthatják maximális forgatónyomatékukat.

További részletek: www.evmagyarautoja.hu