A vállalkozások, vállalatok önként vagy épp előírás szerint tartanak fenn és újítanak meg szabványok, irányelvek szerinti működést, kontrollingot és a működésről szóló dokumentációkat vezetnek, vizsgáltatnak felül időszakosan. Ezt az emelt szintű működést támogatólag kaphatják meg a fiREG Tanúsítványát azok a cégek, akik tűzvédelmi eszközeik felülvizsgálatát elektronikusan vezetett üzemeltetési naplóban rögzítik.
Az elmúlt időszakban egyre több vállalat kezdte meg az elektronikusan vezetett naplók használatát. Sokan egy kisebb pilot projekt (leányvállalat, különálló telephely, stb.) keretében kezdték meg az elektronikus rendszert, majd látva működését, hatékonyságát terjesztették ki az anyavállalatra is.
Egyre több vállalati partner jelezte vissza számunkra, hogy a szokásos működési és biztosítási auditok során “jó pontot” szereztek azzal, hogy a hagyományos, táblázatkezelőben, papírokon vezetett tűzvédelmi üzemeltetési naplók helyett folyamatvezérelt, innovatív, papírmentes rendszert tudtak felmutatni – avat be a részletekbe Fekete Attila, a fiREG.hu Kft. társalapítója.
A rendszer folyamat-vezéreltsége többek között azt jelenti, hogy a felhasználóknak nem kell többé azon dolgozniuk, hogy előállítsák, hogy “mi a feladat”. Eszköztípusok szerint – természetesen a jogszabályi környezet figyelembevételével – pontosan tudható, hogy mikor és milyen típusú ellenőrzéseket kell végrehajtani. Ezeket a feladatokat nem kell naptárból, excel táblákból kikeresve feladattá alakítani (majd igyekezni, hogy ne maradjanak el), hanem a rendszer automatikusan mutatja a teendőt a felelősnek és értesíti is. Teszi mindezt mindaddig, míg az adott feladatot el nem látja. Szemben egy naptárral, melynek bejegyzésével, ha ma épp nem tudtam foglalkozni…vajon áthúzom-e holnapra vagy egy táblázattal, amit vajon időben nyitok-e be.
Ez nem csak egy olyan tanúsítvány, amit adott esetben felteszünk a falra, de semmi értelme nincs?
Egészen biztosan nem! – kontráz Horváth Gábor, a fiREG.hu Kft. szakmai vezetője, tűzvédelmi mérnök. Legalább 100 interjút készítettünk az elmúlt fél évben olyan vezetőkkel, akik jellemzően az EHS (Környezetvédelem, Egészségvédelem, Munkabiztonság) területért felelnek nagyvállalatoknál. Mindeközben kirajzolódott, hogy nagyszerű lehetőségnek látják, hogy innovatív, papírmentes nyilvántartást vezethetnek innentől, ugyanakkor jelentős hozzáadott érték számukra, ha erről tanúsítványt mutathatnak fel. Ezt az igényt elégítettük ki a közelmúltban és tettük elérhetővé a vállalatok, sőt a karbantartók számára is fiREG Tanúsítványt, mely a felsorolt előnyökön túl számos ponton támasztja alá, hogy ezek a cégek igen is többet tesznek a tűzvédelem magas szinten tartásáért, mint versenytársaik.
A fejlesztők a vállalatok részéről egyre nagyobb igényről számolnak be továbbra is, különös tekintettel az autóiparból, gyógyszeriparból. Nem kérdés, hogy ezeken a területeken miért fontos kiemelten a tűzvédelem magas színvonala. Ugyanakkor azt látjuk – teszi hozzá Fekete Attila -, hogy az innovátoroknak nevezhető területeket követően a többi szektor sem akar lemaradni. Ezért is javasoljuk az EHS vezetőknek, hogy amennyiben digitális rendszerre váltanának és akadályokba ütköznek, keressenek fel elektronikusan vezetett naplót szolgáltató vállalkozásokat.
Legegyszerűbb módja, ha a https://fireg.hu/tuzvedelmi-ajanlat címen adják le az igényüket. Az egyszerű űrlap kitöltésével ajánlatkérésük akár 70 olyan céghez juthat el azonnal, melyek mindegyike aktív fiREG felhasználó. Ilyen cég választásával nyilvánvalóan gördülékenyen valósítható meg a papírmentes nyilvántartás vállalaton belül.
Összességében elmondható, hogy az elektronikusan vezetett naplók iránti igény folyamatosan emelkedik és több területet is hatékonyan támogathat az a fiREG Tanúsítvány, mely már minden üzemeltető számára elérhető, használható.
További információk itt érhetők el:
(x)