A Volkswagen március végéig dönthet arról, hogy hol építi meg új elektromosjármű-gyárát, és az év második felében már tervezi a konszern termelésének felfuttatását, annak ellenére, hogy a csiphiány várhatóan az idén is fennmarad.
A vállalat már tavaly bejelentette, hogy új, korszerű autógyárat épít a németországi Wolfsburgban lévő központjához közel eső helyen, hogy ezzel is javítsa pozícióját az elektromos járművek piacán. Már csak azért is, mert a legnagyobb rivális, a Tesla Berlin közelében épít autógyártó üzemet.
A tervezett üzem része a VW-csoport Trinity projektjének, amelynek keretében 2026-tól egy felső kategóriás elektromos szedán gyártása kezdődik meg Wolfsburgban. A VW üzemi tanácsa szintén ettől a projekttől reméli a telephely jövőjének biztosítását, miután a cég a tervek szerint 2035-től már nem fog belső égésű motorral hajtott autókat értékesíteni Európában.
“Mi azt szeretnénk elérni, hogy a Trinity projekt keretében a gyártás itt, Wolfsburgban történjen, ami azt jelenti, hogy vagy a gyár területén, vagy a fő üzem közvetlen közelében” – mondta Daniela Cavallo, az üzemi tanács vezetője egy nyilatkozatban.
Az üzemi tanács tájékoztatása szerint a Volkswagen tavaly a félvezetők hiánya miatt 330 ezerrel kevesebb járművet gyártott a wolfsburgi üzemben az eredetileg tervezettnél, és így alig 400 ezer jármű gördült le a gyártósorról. Cavallo szerint még nehéz hónapok várnak a wolfsburgi üzemre, de továbbra is az marad az egész Volkswagen csoport vezető gyára. “Itt határozzuk meg a vállalat irányát” – mondta.
Az autógyártó február elején jelentette be, hogy a csiphiány miatt egyes gyártósorokon csökkenti az éjszakai műszakokat Wolfsburgban. Az ellátási kihívások ellenére Herbert Diess vezérigazgató egy friss nyilatkozatban annak a reményének adott hangot, hogy a konszern az év második felében már növelni tudja a termelést, mivel a prémium márkák csúcsmodelljei az idei évre már elkeltek, és a tehergépkocsi-üzletág is tele van megrendelésekkel.
Herbert Diess vezérigazgató a digitális formában szerdán megrendezett üzemi ülésen elmondta, hogy a Volkswagen az elektronikai alkatrészek ellátásában az idén még szűk keresztmetszetekre számít. Bár a csipek kínálata javul, “még mindig nem fogjuk tudni megépíteni az összes autót, amelyet 2022-ben el tudnánk adni” – mondta.
Az elektromobilitás irányába eddig tett erőfeszítések azonban meghozták a gyümölcsüket: az elektromos autók gyártására átalakított zwickaui üzem teljes kapacitással termel. A VW Kínában is jól halad előre, ott novemberben és decemberben 15 ezer elektromos autót adott el. Az Audi, a Bentley és a Lamborghini prémium márkák is jól teljesítenek, a Porsche pedig “sikert sikerre halmoz” – mondta Diess.