A hibrid szabadidő-autók mezőnyében, az Év Zöldautója 2023 díjért indítja a Peugeot márka hazai importőre a 408 középkategóriás modell konnektorból is tölthető változatát.
2023 egyik meglepetés autója lehet a Peugeot családi és üzleti feladatokra is alkalmas szabadidő-kupéja, a 408-as. 4687 milliméteres hosszúságához 2787 milliméteres tengelytáv társul, szélessége 1848 milliméter, magassága 1478 milliméter. A 408 kisebb mint az 508-as, de jóval testesebb a 308-asnál. Technikai arzenálja igen gazdag, felárért akár 5 HD kamera és 9 radar, valamint éjjellátó és adaptív tempomat is rendelhető. Csomagtartója alaphelyzetben 536 liter, amely az ülések döntésével 1611 literesre bővíthető. Dízelváltozat nem készül, ahogy a kézi sebességváltóról is le kell mondaniuk a vásárlóknak. Az alap benzines 130 lóerős, a négyhengeres motorokat villanymotor támogatja, a gyengébb konnektorból is tölthető hajtáslánc összteljesítménye 180 lóerő, az erősebb 225 lovas.
Év Magyar Autója díjak
Az Autós Nagykoalíció (ANK) negyedik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy példányszámú online- és print lapok elismert autós újságíróiból álló független szakmai zsűri dönti el, melyik lesz 2023 „legmagyarabb”, a magyar piacon a „legjobb”, illetve a „legzöldebb” autója. A díjakra június 15-től augusztus 31-ig nevezhetik autóikat a gyártók és az importőrök.
Az Év Magyar Autója 2023 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2023 díjat, amelyek kategóriájukban (kisautók, családi autók, üzleti autók, kis/közepes/nagy szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (elektromos/hibrid városi autók, elektromos/hibrid szabadidő-autók, elektromos/hibrid prémium autók, elektromos kishaszonjárművek) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2023 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2023 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2022-es magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek.
2022-es díjazottak
Az Év Magyar Autója díjakat először 2020-ban osztották ki, a gyártók és importőrök összesen 39 autót neveztek. 2021-ben 46 autó, 2022-ben 58 autó közül választotta ki a zsűri a győzteseket.
Az Év Magyar Autója 2022 díjat a gyártói kategóriában az Audi Q3 Sportback phev modell kapta, a Magyar Év Autója 2022 díjat különböző kategóriákban a Toyota Yaris Cross, a Honda HRV, a Hyundai Tucson, a Lexus NX, a BMW M4 Competition, a Volkswagen Golf Variant, a Skoda Octavia e-tec és a Toyota Hilux nyerte el. Az Év Zöldautója 2022-ben a Mini Cooper SE, a Hyundai Ioniq 5, a BMW iX, az Opel Astra phev, a DS4 E-Tense, a Kia Sorento phev és az Opel Combo-e modell lett. A Közönségdíj 2022 birtokosa a legtöbb közönségszavazattal a Suzuki S-Cross, míg az Év Beszállítója 2022 oklevelet a – a Bosch, a Hankook, a Hanon, az SK On és a Schaeffler egy-egy magyarországi gyára érdemelte ki. A zsűri 2023-ban is megválasztja az Év Autós Marketing/PR-szakemberét, az elismerést 2022-ben Salgó András, a BMW kommunikációs vezetője kapta.