Hazánkban is bemutatkozott a megújult Lexus RX szabadidő-autó, amelyet az importőr az Év Zöldautója 2023 díjra jelölt a hibrid prémium autók kategóriában.
1998-ban az első RX modell alapozta meg a prémium SUV modellek piaci szegmensét. A típus azóta folyamatosan fejlődik, és az RX 400h 2005-ös piacra dobásával a prémium piac első elektrifikált modelljévé vált. Mára az RX a Lexus globális alapmodelljévé vált, 3,5 milliós összértékesítésével, amelyből 300 ezer példány Európában talált gazdára. A vadonatúj, ötödik generációs modellcsalád megerősíti ezt a pozíciót és a Lexus hírnevét a tervezési és technológiai kiválóság terén.
Koji Sato, a Lexus International elnöke a következőket mondta: „Az új RX esetében meg akartuk őrizni a Lexus géneket, amelyek kimagasló minőséget, rugózási kényelmet és kifinomultságot közvetítenek, miközben új szintre akartuk emelni a vezetési élményt, amely egyedi Lexus jegyeket visel magán.”
A nemrég bemutatott NX-szel és a frissen érkezett RZ-vel együtt az RX segít a Lexus márka új fejezetének megalkotásában. Ez a három modell különösen erős offenzívát képvisel a D-E prémium SUV szegmensben, amely a Lexus üzletmenetének legjavát képviseli.
A Lexus továbbfejlesztette új formanyelvét a RX számára. Ez magában foglalja az új orsótest elgondolást, amely az orsó koncepcióját a jármű teljes frontrészére kiterjeszti. Az RX csapat a modell gazdag történelméből is talált hivatkozási alapot. Az eredmény egy olyan autó lett, amely azonnal beazonosítható RX-ként, mégis dinamikusabb, elegánsabb és magabiztosabb karakterrel rendelkezik.
Belül, a vezetőközpontú tazuna műszerfal koncentrál a vezetőre, közvetlen és intuitív hozzáférést biztosítva a járműhöz, követve a ’kezek a kormányon, tekintet az úton’ alapelvet. Áttekinthető és egyértelmű elrendezésével, valamint „Hey Lexus” hangvezérléssel, új Lexus Link multimédiás rendszerével és továbbfejlesztett 14 hüvelykes központi kijelzőjével fokozza a vezetés élményét is.
A Lexus továbbfejlesztette az SUV modell alaptulajdonságait: a súlypont alacsonyabb lett, a súrlódást mérsékelték, a tömeget csökkentették, a szilárdságot növelték, a hajtáslánc továbbfejlesztésével pedig még természetesebb interakciót tettek lehetővé az autó és a vezető között. A kiváló menetdinamika és reakciók alapját a továbbfejlesztett GA-K platform adja, amely kimagasló szilárdsággal és alacsony súlyponttal ruházza fel a modellt.
A Lexus RX Európában három különböző villamosított hajtáslánccal lesz elérhető. A márka nyugat-európai kínálatának alapjaként a Lexus RX 450h+ (309 lóerő) elérhetővé teszi a típus ügyfelei számára a Lexus új mércét jelentő plug-in hibrid technológiáját. Az RX 350h hibrid (250 lóerő) személyében a Lexus hatékony alternatívát kínál a kisebb hengerűrtartalmú dízel és benzines konkurensek ellenében. Azok számára, akik pedig a lenyűgöző menetteljesítményeket és a vezetés felfokozott élményét keresik, a Lexus bemutatja valaha készült legelső turbómotoros hibrid hajtását: az RX 500h Direct4 összkerékhajtással érkezik (371 lóerő).