Íme, az új Nissan X-Trail

Nissan X-Trail
A Nissan X-Trailből eddig csaknem hétmillió darabot értékesítettek világszerte, ami így a világ egyik legnépszerűbb családi kalandjárművévé vált. Az új változathoz a Nissan azt a jól bevált DNS-t használta, amely az X-Trail mindhárom korábbi generációját jellemzi: erőteljes dizájn, rugalmas használhatóság és fejlett összkerékhajtás. Az új X-Trail öt- és hétüléses változatban is elérhető lesz.

Az új X-Trail lesz a Nissan európai kínálatának második modellje, amelyet a márka innovatív e-Power hajtásrendszerével látnak el. Kizárólag a Nissan kínálatában megjelenő rendszer egyedülálló módon közelíti meg az elektromobilitást, és az elektromos autók vezetési élményét kínálja, anélkül, hogy hálózati töltésre lenne szükség. Egy nagy teljesítményű akkumulátorból és egy változó sűrítési arányú benzinmotorral, áramfejlesztővel, inverterrel és 150 kW-os első villanymotorral integrált hajtásláncból áll. Ez az egyedülálló hajtáslánc azt jelenti, hogy a kerekekre jutó teljesítményt kizárólag az elektromotor adja, ami azonnali, lineáris reakciót eredményez a gázpedálra. Az akkumulátoregységet 1,5 literes, változó sűrítési arányú turbós benzinmotor tölti, amelynek végső teljesítménye 150 kW (204 LE). A benzinmotor kizárólag az áramfejlesztést szolgálja, míg a kerekeket teljes egészében az elektromos motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a motor mindig az optimális tartományon belül működhet, ami városi környezetben kiváló üzemanyag-hatékonyságot eredményez.

Nissan_Xtrail_High_058.jpg.ximg.l_12_m.smart

A kínálatba bekerül a hagyományos hajtású 1,5 literes változó sűrítési arányú turbófeltöltős változat is. A 120 kW (163 LE) teljesítményű 300 Nm forgatónyomatékkal rendelkező benzinmotoros verzió kizárólag elsőkerék-hajtással lesz kapható, X-Tronic fokozatmentes váltóművel. Nyugodt vezetés esetén és enyhe gyorsításkor a motor az üzemanyag-hatékonyság optimalizálása érdekében magas sűrítési arányra kapcsol, míg olyan esetekben, amikor nagyobb teljesítményre van szükség, a sűrítési arányt alacsony szintre állítja. A hajtáslánc 12 voltos lágy hibrid technológiával is rendelkezik. A rendszer nyomatékasszisztenst, meghosszabbított üresjárati leállást, valamint gyors újraindítást és gördülési leállást tesz lehetővé. Lassításkor az energia regenerálással nyerhető vissza, és tárolható a lítium-ion akkumulátorban. Ezt a feltöltött energiát azután az autó rendszereinek működtetésére használja, amikor a motor leáll, például piros lámpánál várakozva. Emellett gyorsításkor körülbelül 6 Nm nyomatéknövekedést is eredményez.

Nissan_Xtrail_High_009.jpg.ximg.l_12_m.smart

A Nissan elektromos hajtásláncaihoz tervezett új összkerékhajtási rendszer Európában, a vadonatúj X-Traillel mutatkozik be. A nagy teljesítményű kettős e-motoros rendszer összteljesítménye 157 kW (213 LE) a hátsó 94 kW-os motornak köszönhetően, amely élénk gyorsulást tesz lehetővé (0-100 kilométer/óra 7 másodperc alatt). A hátsó nyomatékreakciója tízezerszer gyorsabb, mint a mechanikus összkerékhajtású rendszeré. Emellett az állandó nyomaték-újraelosztás és a közel tökéletes tömegegyensúly hozzájárul a megnyugtató kezelhetőséghez és menetkomforthoz. Az első és hátsó nyomatékelosztás optimalizálása mellett a rendszer mind a négy keréknél független fékvezérlést alkalmaz, hogy maximalizálja az egyes kerekek által okozott kanyarodási erőt. Ezáltal a kanyarodás minimális kormányzási beavatkozás mellett hűen követi a vezető szándékait.

Nissan_Xtrail_High_017.jpg.ximg.l_12_m.smart

Az újdonságot a márka hazai importőre a Magyar Év Autója 2023 díjra jelölte a nagy szabadidő-autók kategóriában.

Nissan_Xtrail_High_023.jpg.ximg.l_12_m.smart