Több ezer lóerőt teszteltünk – talán utoljára

Audi RS roadshow

Audi RS
A környezetvédelmi előírások drasztikus szigorodása, az energiaválság elmélyülése és az emberiség pusztulásának dermesztő árnyékában – talán utoljára – tudtuk meghajtani a legerősebb Audikat.

A Porsche Hungaria Audi márkájának szervezésében Pest, Fehér és Komárom-Esztergom megyék rejtett szépségű és izgalmas kanyarokkal megörvendeztető vidékein hajtottük meg az emberiség legnagyszerűbb mechatronikus behemótjait. Sok Audi RS és sok újságíró vett részt a rendezvényen, szerencsésnek mondhatom magam, hogy összesen öt autót – köztük hathengeres dízelt, győri öthengerest, kétmotoros villanyost, két turbóval lélegeztetett V8-ast, illetve a két Év Magyar Autója 2023 versenyben indított Audit – kipróbálhattam. Íme, egy képes összeállítás arról, amiben részünk volt.

Csordás Gábor, Miklós-Illés Kálmán és a szerző az Év Magyar Autója 2023 versenyben jelölt Audikkal. Az RS e-tron GT az Év Zöldautója, az S8 pedig a Magyar Év Autója díjért van versenyben
Csordás Gábor, Miklós-Illés Kálmán és a szerző az Év Magyar Autója 2023 versenyben jelölt Audikkal. Az RS e-tron GT az Év Zöldautója, az S8 pedig a Magyar Év Autója díjért van versenyben
Meglepően jól megy és szépen szól a kipufogója a mezőny egyik leggyengébbjének, az SQ5-Sportbacknek. A sportos szabadidő-autóban háromliteres TDI dolgozik, teljesítményének adatai: 341 lóerő, 700 Nm. Végsebessége 250 kilométer/óra
Meglepően jól megy és szépen szól a kipufogója a mezőny egyik leggyengébbjének, az SQ5-Sportbacknek. A sportos szabadidő-autóban háromliteres TDI dolgozik, teljesítményének adatai: 341 lóerő, 700 Nm. Végsebessége 250 kilométer/óra
A győri öthengeres motorral szerelt győri RS Q3 Sportback modellt mindig öröm vezetni. 2,5 literes turbómotorja 400 lóerős, így 4,5 másodperc alatt sprintel százra, de akár a 280 kilométer/órát is megfutja
A győri RS Q3 Sportback modellt mindig öröm vezetni. 2,5 literes, öthengeres, Győrben szerelt turbómotorja 400 lóerős, így 4,5 másodperc alatt sprintel százra, de akár a 280 kilométer/órát is megfutja. Itt egy videó róla: IMG_2358
Az RS e-tron GT teljesítménye 598 lóerő, de rövid ideig akár 640 lóerőt is képes az aszfaltra küldeni. A 800 voltos lítiumion akkumulátorcsomag hasznos kapacitása 85 kWh, tölteni akár 270 kW-tal is lehet. 3,3 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100 kilométer/óra sebességre, a maximális sebessége 250 kilométer/óra. Karosszériájának nagy része Győrben készül
Az RS e-tron GT teljesítménye 598 lóerő (830 Nm), de rövid ideig akár 646 lóerőt is képes az aszfaltra küldeni. A 800 voltos lítiumion akkumulátorcsomag hasznos kapacitása 85 kWh, tölteni akár 270 kW-tal is lehet. 3,3 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100 kilométer/óra sebességre, a maximális sebessége 250 kilométer/óra. Karosszériájának nagy része Győrben készül
Három külön világ, de mind az Audi RS életérzést adják. Nem tudtuk eldönteni, melyiket vinnénk haza örökbe...
Három külön világ, de mind az Audi RS életérzést adják. Nem tudtuk eldönteni, melyiket vinnénk haza örökbe…
Ezer lóerőt rejtettünk el ezen a Felcsúton készült képen. Plusz ott a kisvasút is...
Ezer lóerőt rejtettünk el ezen a Felcsúton készült képen. Plusz ott a kisvasút is…
A jelöltek egymás között. RS e-tron GT és az S8 - mindkettőben lehet kényelmesen utazni, de az eszement száguldozás sem kizárt
A jelöltek egymás között. RS e-tron GT és az S8 – mindkettőben lehet kényelmesen utazni, de az eszement száguldozás sem kizárt
571 lóerős a V8 biturbo az S8-ban. Széria az összkerékkormányzás. Hangja gyönyörű, de az autó sokkal inkább a komfortról, semmint a sportról szól
571 lóerős a V8 biturbo az S8-ban. Széria az összkerékkormányzás. Hangja gyönyörű, de az autó sokkal inkább a komfortról, semmint a sportról szól
A kínálat behemótja az RS Q8, amely 600 lóerejével helyet követel a szupersport (SUV) kategóriában. A négyliteres V8 3,8 másodperc alatt katapultálja a 2,5 tonnás kocsit. Végsebessége 305 kilométer/óra - ehhez meg kell rendelni a kerámiafékeket is. Hamarosan bővebb teszttel jelentkezünk róla és a villanyos RS-ről
A kínálat behemótja az RS Q8, amely 600 lóerejével helyet követel a szupersport (SUV) kategóriában. A négyliteres V8 3,8 másodperc alatt katapultálja 100 kilométer/óra sebességre a 2,5 tonnás kocsit. Végsebessége 305 kilométer/óra – ehhez meg kell rendelni a kerámiafékeket is. Hamarosan bővebb teszttel jelentkezünk róla és a villanyos RS-ről
Itt van pár elrettentő fogyasztási adat. Így vettem át az RS Q8-ast. Jó hír, hogy 18 literrel is el lehet vele közlekedni....
Itt van pár elrettentő fogyasztási adat. Így vettem át az RS Q8-ast. Jó hír, hogy 18 literrel is el lehet vele közlekedni….
Az S8 is szomjas, normál használatban megelégszik 14-15 literrel 100 kilométerenként
Az S8 is szomjas, normál használatban megelégszik 14-16 literrel 100 kilométerenként
Hiába fogyaszt kevesebbet, az SQ5, ha a gázolaj sokkal drágább
Hiába fogyaszt kevesebbet az SQ5, ha a gázolaj sokkal drágább. Ezzel a kocsival jutunk a legmesszebbre
Azért az elektronok is rendesen röpködtek...
Azért az elektronok is rendesen röpködtek…

B. Cs.