Teljesen megújult a Volkswagen Amarok, annyira, hogy az alapjait immár a Ford Ranger adja. Hajtásáról erőteljes és gazdaságos turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer támogathatja a sofőrt.
1. Profiknak készül – Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidőben egyaránt.
2. Hosszabb és tágasabb – Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az elődét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 millimétert nőtt. Terepszöge a duplakabinos esetében elöl 30, hátul 26 fok.
3. Négy és hat henger – A motorválaszték gazdag, de nem minden piacon azonos. Négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Az afrikai piacokon a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű TDI motorral forgalmazzák, a 170 lóerős változat a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. A négyhengeres, 2,0 literes biturbó-feltöltésű TDI Európában 151 kilowattot (205 LE) teljesít. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE) teljesítményt nyújt. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE), illetve 184 kW (250 LE) teljesítményt is elérhet. A benzines piacokra négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE) TSI-erőforrás is készült.
4. Tízfokozatú automata sebességváltó – A 110 kW teljesítményű Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 125 és 151 kilowattos TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 125 kW teljesítményű TDI-motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető, míg a 2,0 literes, 151 kilowattos TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfigurálható. A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.
5. Kétféle összkerékhajtási rendszer – Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással (4Motion) érkezik az ügyfelekhez. Motorváltozattól függően kétféle ilyen rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként (4A) a csúcsváltozat többlamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok tökéletesítik tovább.
6. Több mint húsz új vezetői segédrendszer – Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens, a be- és kiállást is támogató parkolási asszisztens, a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer, a sávváltás-asszisztens és a közlekedési táblák felismerő funkciója – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.
7. Harman Kardon hangrendszer – A 640 watt teljesítményű Harman Kardon hangrendszer – amely az Amarok PanAmericana és az Aventura esetében az alapfelszereltséghez tartozik – kiemelik a klasszikus trágyaszállító szerepből ezt a pickupot.
8. Bőséges rakfelület – Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága zárt ajtóval a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két szabvány paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak masszív gyűrűivel rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.
9. Masszív tető – A tetősínek alumíniumból készülnek. A tartók rendszere menet közben 85, álló helyzetben pedig – többek között nagyméretű tetősátor számára – akár 350 kilogrammig is terhelhető.
10. Stabil rakomány – A rakomány a plató és az oldalfalak rögzítőgyűrűi segítségével leszorítható. A plató oldalanként három-három rögzített gyűrűt kínál, az összesen hat rögzítőgyűrű együttesen 400 kilogramm húzóterhelés felvételére alkalmas. A plató felső részén, mindkét oldalon elcsúsztatható rögzítőhorgokkal szerelt sín húzódik, egyenként 250 kilogramm terhelhetőséggel. A sínrendszer négy ilyen horgot tartalmaz.
11. 80 liter üzemanyag, 19,3 liter AdBlue – Az elődmodellhez hasonlóan az Amarok minden változata 80 literes üzemanyagtartállyal készül. A TDI-modellek AdBlue-tartályának térfogata 6,3 literrel 19,3 literre bővült, ami közel 50 százalékos növekedés.
Hát ez nem semmi
Ki gondolta volna???
azért nem veszek ilyent ,mert nincs rá szükségem!!
csak ennyi
barátilag
J.L.