Megújult a német trágyaszállító. Íme, a 11 legfontosabb jellemzője!

Amarok
Teljesen megújult a Volkswagen Amarok, annyira, hogy az alapjait immár a Ford Ranger adja. Hajtásáról erőteljes és gazdaságos turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer támogathatja a sofőrt.

1. Profiknak készül – Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidőben egyaránt.

2. Hosszabb és tágasabb – Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az elődét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 millimétert nőtt. Terepszöge a duplakabinos esetében elöl 30, hátul 26 fok.

3. Négy és hat henger – A motorválaszték gazdag, de nem minden piacon azonos. Négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Az afrikai piacokon a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű TDI motorral forgalmazzák, a 170 lóerős változat a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. A négyhengeres, 2,0 literes biturbó-feltöltésű TDI Európában 151 kilowattot (205 LE) teljesít. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE) teljesítményt nyújt. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE), illetve 184 kW (250 LE) teljesítményt is elérhet. A benzines piacokra négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE) TSI-erőforrás is készült.

Amarok_side

4. Tízfokozatú automata sebességváltó – A 110 kW teljesítményű Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 125 és 151 kilowattos TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 125 kW teljesítményű TDI-motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető, míg a 2,0 literes, 151 kilowattos TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfigurálható. A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.

5. Kétféle összkerékhajtási rendszer – Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással (4Motion) érkezik az ügyfelekhez. Motorváltozattól függően kétféle ilyen rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként (4A) a csúcsváltozat többlamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok tökéletesítik tovább.

6. Több mint húsz új vezetői segédrendszer – Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens, a be- és kiállást is támogató parkolási asszisztens, a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer, a sávváltás-asszisztens és a közlekedési táblák felismerő funkciója – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.

7. Harman Kardon hangrendszer – A 640 watt teljesítményű Harman Kardon hangrendszer – amely az Amarok PanAmericana és az Aventura esetében az alapfelszereltséghez tartozik – kiemelik a klasszikus trágyaszállító szerepből ezt a pickupot.

8. Bőséges rakfelület – Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága zárt ajtóval a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két szabvány paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak masszív gyűrűivel rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.

Amarok_front

9. Masszív tető – A tetősínek alumíniumból készülnek. A tartók rendszere menet közben 85, álló helyzetben pedig – többek között nagyméretű tetősátor számára – akár 350 kilogrammig is terhelhető.

10. Stabil rakomány – A rakomány a plató és az oldalfalak rögzítőgyűrűi segítségével leszorítható. A plató oldalanként három-három rögzített gyűrűt kínál, az összesen hat rögzítőgyűrű együttesen 400 kilogramm húzóterhelés felvételére alkalmas. A plató felső részén, mindkét oldalon elcsúsztatható rögzítőhorgokkal szerelt sín húzódik, egyenként 250 kilogramm terhelhetőséggel. A sínrendszer négy ilyen horgot tartalmaz.

11. 80 liter üzemanyag, 19,3 liter AdBlue – Az elődmodellhez hasonlóan az Amarok minden változata 80 literes üzemanyagtartállyal készül. A TDI-modellek AdBlue-tartályának térfogata 6,3 literrel 19,3 literre bővült, ami közel 50 százalékos növekedés.

1 Comment on Megújult a német trágyaszállító. Íme, a 11 legfontosabb jellemzője!

  1. Hát ez nem semmi
    Ki gondolta volna???
    azért nem veszek ilyent ,mert nincs rá szükségem!!
    csak ennyi
    barátilag
    J.L.

Comments are closed.