Megérkezett hazánkba a legújabb Peugeot

Peugeot 408
Új fejezetet nyit a Peugeot márka életében az új 408, amely izgalmas fastback karosszériaformával hódít. Benzines és plug-in hibrid változatokkal indul az értékesítés, később lágy hibrid és teljesen elektromos verzió is érkezik. Újdonság a hétéves garancia.

Egyre divatosabbak és népszerűbbek a szabadidős jegyekkel rendelkező, kupé tetővonalú, csapotthátú, ötajós fastback modellek. Kezdetben a prémium márkák palettáján láthattunk ilyeneket, de immár megjelentek a tömegmárkák kínálatában is, lásd a Renault-nál az Arkana, a Citroënnél a C5 X és most a Peugeot-nál a 408. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes emblémával. A 20 hüvelykes felniket (van kisebb is, 17-20 hüvelyk lehet a mérete) rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását. Lámpákból kétféle van, a legfejlettebb LED-mátrixos.

IMG_7180

A 2,79 méteres tengelytávval rendelkező, 4,69 méter hosszú Peugeot 408 hátsó üléssorát kimagasló helykínálat jellemzi, a csomagtartó is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető. A kocsi magassága 1,48 méter.

peugeot_408phev_2206cn_124-62b1d0c3a88cc

Utastere minőségi, a Peugeot márkánál megszokott elemekből építkezik, jó benne ülni, jó belőle kilátni, a be- és a kiszállás könnyű.

peugeot_408phev_2206styp_030-62b1d1da7a94b

A hat kamerára és kilenc radarra épülő vezetéstámogató rendszerek megnyugvást és biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között a következő funkciókat találjuk: állóra fékező adaptív sebességtartó automatika, éjjellátó funkció, nagy hatótávú (75 méter) holttérfigyelő rendszer, hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre.

Peugeot 408

Az Év Zöldautója 2023 díjra az importőr a Peugeot 408 kínálatában található konnektoros hibridet jelölte, amelyből kettő is van. Az inkább takarékosságra kihegyezett 180 lóerős változat (150 lovas 1,6 literes benzinmotor és 81 kW-os villanymotor kombinációja) mellett a 225 lóerős (180 lóerős 1,6 literes benzinmotor és 81 kW-os villanymotor kettőse) plug-in hibrid a sportos vezethetőséget helyezi előtérbe. Dízelváltozat nincs, 1,2 literes, háromhengeres, 130 lóerős szentgotthárdi benzinmotorral kell beérnie annak, aki nem kívánja a drágább technológiát megfizetni.

IMG_7209

A Peugeot 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt: az aerodinamikára, a súlycsökkentésre helyezték a fókuszt, a belépő modell 14 mázsát nyom a mérlegen. A rezgéskomfort javítása érdekében a karosszéria merevségét a szerkezeti elemek összeragasztásával optimalizálták. Az autó csendes ugyan, de az 1,2-es háromhengeres sport módban erőltetve csúnyán szól.

Peugeot 408

Mindhárom motorhoz nyolcsebességes automatikus sebességváltó társul. A modellből néhány hónapon belül tisztán elektromos változat is készül. A konnektoros hibridekben alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy a szériafelszereltség részét képező, 3,7 kW-os egyfázisú töltőt és egy 7,4 kW-os egyfázisú opciós töltőt.

A 408 az első a Peugeot kínálatában, amelyre hét év teljes körű garanciát vállal az importőr (150 ezer kilométerig). Alapára benzinmotorral 13,99 millió forint, a plug-in hibrid felára 4,2, illetve 5 millió forint.

B. Cs.