Új logisztikai csomópontot tervez a Daimler Truck

Globális alkatrészelosztó logisztikai központot épít a Daimler Truck a szász-anhalti Halberstadtban.

A jövőben az alkatrészszállítások erről a központi helyről történnek majd, így megszűnnek a további szállítási útvonalak, és lerövidül az alkatrészek rendelkezésre állásáig eltelt idő. A létesítményt úgy tervezték, hogy megfeleljen az ügyfelek igényeinek, és a regionális márkakereskedők közvetlenül kapjanak ellátást, vagy szükség esetén maguk is átvehetik az alkatrészeket. Az új logisztikai központ akár 300 ezer különböző cikket is szállíthat majd háromezer kereskedőnek 170 országban. A tároló- és szállítótechnológia lehetővé teszi, hogy minden járműalkatrész azonnali visszakeresésre rendelkezésre álljon egy automatizált magasraktárban és egy automatizált kisalkatrész-raktárban. Az építkezés a tervek szerint 2023-ban kezdődik, az üzembe helyezés pedig körülbelül három évvel később történik.

halberstadt

Joerg Howe, a Daimler Truck kommunikációs és külkapcsolati vezetője elmondta: “Ez vállalatunk történetének legnagyobb logisztikai projektje”. Az új logisztikai központot mintegy 2600 beszállító fogja ellátni alkatrészekkel.

A Fuso európai alkatrészellátását a jövőben szintén Halberstadt fogja végezni. Egy háromlépcsős logisztikai folyamat során az új telephely világszerte mintegy 20 regionális logisztikai központot fog kiszolgálni, amelyek viszont a regionális kereskedőket látják el alkatrészekkel. Az első szakaszban a halberstadti keleti ipari parkban található új épület alapterülete mintegy 270 ezer négyzetméter lesz. Kezdetben legfeljebb 450 munkahely jön létre, amely később hatszázra bővül.

A telephelyet elektromos hőszivattyúkkal fűtik majd, amelyek padlófűtésen keresztül juttatják be a hőt az épületbe. Az alacsony fűtővíz-hőmérsékletnek és az ipari padlókban lévő tárolóhatásnak köszönhetően magas szintű energiahatékonyságot érnek el. A tetőkre napelemeket helyeznek, amelyek évente akár 13 millió kWh elektromos energiát is termelhetnek. Ez több villamos energiát jelent, mint amennyit a telephelyen elfogyasztanak. A többletenergiát a Daimler Truck más németországi telephelyei rendelkezésére bocsátják. A melléképületek tetejét is zöldítik.

Az alkalmazottaknak számos töltőállomást építenek, támogatva, hogy a dolgozók villanyautóval, illetve elektromos rollerekkel, vagy bicklikkel érkezzenek. A beszállítók teherautói számára is rendelkezésre állnak majd megfelelő töltési lehetőségek, amelyek flottáját fokozatosan villamosítják.