Magasabb bevétel mellett közel másfélszeresére növelte a nyereségét tavaly a müncheni BMW konszern a cég jelentése alapján.
A jelentés szerint az autóipari konszern értékesítési árbevétele 28 százalékkal 142,6 milliárd euróra emelkedett. Az adó és kamatfizetés előtti (EBIT) működési eredmény 4,5 százalékkal nőtt 14 milliárd euróra, a nyereség pedig rekordnagyságú lett, 18,6 milliárd euró, közel másfélszerese az előző évinek. Tavaly a csoport többségi részesedést szerzett a BMW Brilliance Automotive (BBA) kínai vegyesvállalatban – a BBA-részvények piaci tőkeértéke egyszeri tételként 7,7 milliárd euróval, azaz mintegy harmadával járult hozzá a 23,5 milliárd eurós adózás előtti eredményhez.
A BMW tavaly 2,4 millió autót értékesített, mintegy 100 ezerrel kevesebbet az előző évinél a félvezető alkatrészek és az Ukrajnában gyártott kábelkötegek hiánya miatt. A nyereség növekedése a drága modellek magas arányára, az új modellek magas árára, valamint használtautó-piaci lízing visszatérítésekre vezethető vissza, illetve még az euró árfolyamának gyengülése is pozitív hatással volt rá.