A Mercedes-Benz csoport növelni tudta nyereségét tavaly részben az árak emelésével, illetve egyes luxus-kategóriájú modelljei iránt megugrott kereslet hatására, ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a gazdasági bizonytalanság miatt idén kisebb lehet a nyeresége.
A kamat és adófizetés előtti nyeresége (EBIT) 28 százalékkal, 20,5 milliárd euróra, az adózott eredménye pedig 14,5 milliárd euróra emelkedett tavaly az előző évi 10,7 milliárd euróról. A csoport bevétele 12 százalékkal, 150 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 133,8 milliárd euróról, különösen kelendőek voltak az S-Class autók és nőtt a Maybach luxusbrand eladása is.
A Mercedes-Benz azon kevés német vállalkozások egyike volt, amely a bizonytalan gazdasági helyzet ellenére is fenntartotta, sőt növelte 2022-re vonatkozó profit-előrejelzését és az árbevétel-arányos megtérülési mutatója (ROS) 14,6 százalékkal a várt 13-15 százalék felső határa közelébe került. 2021-ben ez a mutató 13,1 százalék volt. Az idei ROS-mutatót 12-14 százalékra várja a cég.