Az első negyedévben nőttek a Mercedes-Benz eladásai világszerte, ezen belül is a prémium márkák és az elektromos modellek értékesítése ért el kimagasló növekedést a konszern honlapján publikált jelentés alapján.
Az év első három hónapjában 503 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz Cars, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A Mercedes-Benz márkának a kiemelten luxus szegmense, az AMG, a G-osztály és a Maybach 18 százalékos növekedést ért 91,8 ezer autó értékesítésével. Az akkumulátoros hajtású elektromos autók (BEV) értékesítése a csoportnál 89 százalékkal emelkedett 51,6 ezerre, ami a teljes értékesítés közel tíz százalékát adta, szemben az egy évvel korábbi 6 százalékos aránnyal. A hibrideket is beleszámítva az első negyedévben minden negyedik eladott autó elektromos, vagy valamilyen formában elektromosított modell volt.
A Mercedes-Benz Passenger Cars (a smart nélkül) BEV eladása 119 százalékkal nőtt. A BEV-eladások az Egyesült Államokban 327 százalékkal, Európában 41 százalékkal nőttek.
A legnagyobb növekedés az európai piacokon volt, ahol 8 százalékkal több, 163,9 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz, ezen belül Spanyolországban 28 százalékos, Olaszországban 22 százalékos, Németországban pedig 21 százalékos (60,5 ezerre) volt a növekedés. A prémium márkák eladása Európában 46 százalékkal nőtt, a BEV modellek eladása 41 százalékkal emelkedett és a teljes értékesítés 17 százalékát adta.
Ázsiában éves bázison 3 százalékkal nőttek az eladások 247,7 ezerre az első negyedévben. A prémium márkákból Kínában 20,5 ezret értékesítettek, egy százalékkal többet mint egy évvel korábban. Kínában az E-osztály volt a legnépszerűbb 48,7 ezer értékesítéssel, 11 százalékos éves növekedéssel. Kínában összesen 191 ezer autót értékesítettek, 3 százalékos növekedéssel. Indiában 17 százalékkal, Malajziában 53 százalékkal növelte eladásait a Mercedes-Benz.
Észak-Amerikában alig változtak az eladások, egy százalékkal nőttek 75,1 ezerre. Az Egyesült Államokban 64,5 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz gyakorlatilag az egy évvel korábbival megegyező mennyiséget, de ezen belül a BEV-eladások 327 százalékkal nőttek és 14 százalékát adták a teljes forgalomnak. A prémium márkák eladása az Egyesült Államokban 29 százalékkal nőtt 27,9 ezerre, ami 43 százalékos részesedésnek felel meg az eladásokban.