Még több pénzt termelt a Volkswagen márka

Volkswagen-csoport
Tovább növelte nyereségességét a 2022-es üzleti évben a Volkswagen márka – áll a Porsche Hungária közleményében.

A Volkswagen tavalyi árbevétele 74 milliárd euróra nőtt a 2021. évi 68 milliárd euróról.    A különleges tételek előtti működési eredmény a kihívásokkal teli gazdasági környezet és a feszült geopolitikai helyzet ellenére is 2,6 milliárd euróra, az operatív hozamarány pedig 3,6 százalékra emelkedett.    Az idén a gazdasági bizonytalanságok és a tovább növekvő költségnyomás következtében “négy százalékot meghaladó értékre” várja a különleges tételek előtti operatív hozamarányt – áll a közleményben.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója a 2022-es mérleg közzétételekor hangsúlyozta: “a vállalat felkészült az átalakulás évtizedére, stratégiánkat pedig következetesen és tempósan hajtjuk végre”.    A közlemény szerint 2026-ig tíz új elektromos Volkswagen modell érkezik az európai piacra.     Ezzel párhuzamosan halad a Volkswagen márkánál a gyártás átalakítása is, a wolfsburgi főüzembe 2025 elejéig mintegy 460 millió eurót invesztál a vállalat.

Mintegy 330 ezer jármű értékesítésével a vállalat a megelőző évhez képest globálisan 23,6 százalékkal növelte tisztán elektromos modelljei eladásait 2022-ben. A Volkswagen tervei szerint 2030-ra tíz Európában értékesített autójukból már nyolc tisztán elektromos hajtású lesz.

A Volkswagen márka személyautókból világszerte 4,6 milliót szállított ki 2022-ben. A beszerzési nehézségek következtében az eladások kismértékben, 2,2 millió darabra (előző évben: 2,3 millió darab) csökkentek az elmúlt üzleti évben. A kiszállítások és az eladások közötti különbséget a közlemény azzal indokolta, hogy a kínai járműgyártó vegyesvállalatok nem tartoznak a Volkswagen Személyautók márkához.

Az összes hajtástípust figyelembe véve a megrendelésállományuk jelenleg egyedül Európában több mint 660 ezer jármű, köztük csaknem 100 ezer tisztán elektromos modell.