Csehországban az első fél évben 738 ezer 454 személygépkocsit gyártottak, 21,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a cseh autóipari szövetség.
A számok már közelítenek a válság előtti utolsó év, 2019 adataihoz, de még nem érik el azokat – mutat rá a szövetség. Folyamatosan emelkedik az elektromos és hibrid meghajtású autók száma. A január – júniusi időszakban a három csehországi autógyár 66 ezer 771 elektromos és 24 ezer 514 hibrid meghajtású kocsit állított elő, ami több mint 12 százalékos növekedés.
A legnagyobb cseh autógyár, a német Volkswagen konszernhez tartozó mladá boleslavi Skoda Auto az első félévben 464 ezer 353 személykocsit állított elő, 32,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az észak-morvaországi Nosovicében működő dél-koreai Hyundai 177 ezer 100 autót gyártott, 6,2 százalékkal többet, mint 2022 első felében. Az elektromos és hibrid hajtású kocsik aránya 21,4 százalékot tett ki. A kisautókat gyártó japán tulajdonban lévő kolíni Toyota termelése 8,9 százalékkal 97 ezer 001-re emelkedett. A termelés majdnem felét az elektromos és hibrid meghajtású kocsik tették ki.
“A majdnem 22 százalékos növekedés és a lakosság érdeklődése autóink iránt a cseh autóipar vitalitását, életképességét bizonyítja” – idézte a közleményt Martin Jahnt, az autóipari szövetség elnökét. A cseh piacon a három autógyár együttesen 53 ezer 384 kocsit értékesített, ami éves szinten 19,6 százalékos növekedés. A kivitel 21,8 százalékkal 685 ezer 70 gépkocsira emelkedett. A csehországi kocsik iránti legnagyobb kereslet továbbra is Németországban van – jegyezték meg.