BMW, Balaton, versenypálya – mi kell még?

BMW M2
Rendkívüli élménynapot rendezett a BMW Magyarország a balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypályán, amely a jövőben akár Formula 1-es futamoknak is otthont adhat. Amíg megérkeznek Alonsóék, kipróbáltuk a tökéletes vonalvezetésű pályát a legerősebb BMW-kkel.

Annyi inger ért ezalatt a hat óra alatt, hogy szövegben alig, képekben sokkal inkább képes vagyok elmesélni. Számos újdonságnak volt Balatonfőkajáron a hazai premierje, de azért még világpremier is jutott nekünk: itt láthattuk élőben először az egyik új, teljesen megváltozott BMW-t, amelybe be is ülhettünk. Fotót róla nem készíthettünk, a nyilvános világpremier késő ősszel lesz, az autó pedig csak 2024. második felében érkezik.

bmw_m_x

M találkozik X-szel

A Magyar Év Autója 2024 díjra jelölt BMW M2 Coupéval már volt dolgom, eszméletlen jót autóztunk Európa egyik legszebb útján, a karintiai Grossglockner csúcsára vezető panorámaúton. A BMW M3 Touring tavaly megnyerte a versenyt a sportautók kategóriában, többször vezettem már, de versenypályán még nem próbálhattam ki, bitang jó kocsi. Szintén jelölt a BMW XM, a márka első hibrid M szabadidő-autója, amelyet hosszabb távon sikerült már vezetnem, de igazi teszten még nem volt alkalmam megismerni. Az élménynapon a Balatonfelvidéken konvojban autóztunk vele, így a valós tapasztalatokról majd később számolok be. Sikerült utasként a dízel hetes BMW-ben is ülni, az élmény ugyanolyan magasztos, mint az i7-esben, de ebben távolról bizsereg a sorhatos. Mennyivel jobb érzés!

scenic_drive

Itt találkozhattunk először élőben Magyarországon az új BMW 5-össel és párjával, az Év Zöldautója 2024 díjra jelölt i5-tel, amelynek formavilágát még szoknia kell a szemnek, de menetképességeihez nem férhet kétség, a leggyengébb is 340 lóerős, az izmos M60e változat pedig 601 lóerőt szabadít az aszfaltra. Vezetni most nem vezethettük, de az üléspróba során bebizonyosodott, hogy az autó prémium jellege továbbra is megmaradt és technikája, szórakoztató és információs rendszere, nagyvonalú helykínálata, valamint ergonómiája még jobb lett. Ahogy az ára sem hétköznapi, a legolcsóbb ötös 23,3 millió forintba kerül (520i), az i5 eDrive40 alapára 28,6 millió forint, a villanyos izomváltozatért 40,5 millió forintot kérnek el.

bmw_5

A poén a végén durrant

A nap fénypontjára azonban a fináléig kellett várni: négy szerencsés résztvevőt Vida János és Walter Csaba instruktorok taxiztatták meg a pályán két valódi versenyautóban. A BMW M4 Competition hatalmas, GT3-as hátsó szárnnyal és nyitott kipufogórendszerrel óriási hangélményt nyújtva szórakoztatott, de a show-t az 550 lóerős, 58 millió forintos alapáron itthon is megvehető BMW M3 CS szolgáltatta, amely durva hang helyett inkább füstölgő gumikkal és eszméletélen tempóval örvendeztette meg a közönséget és persze a négy szerencsést, köztük Gulyás Péter kollégát, aki az Év Magyar Autója zsűri tagja.

cs_m4

A premiereknek azonban nincs még vége: az pálya mellett felépített off-road létesítményben kipróbálhattuk a megújult X5 és X6 széria terepképességeit, az országúti teszten pedig a még izmosabb X6 M modellt is meghajthattam, de csak óvatosan.

x5_off3

Pálya, drift, szlalom

Nem kellett kesztyűs kézzel bánni a versenypályán, ahol az M2-esekkel és az M3 Touring modellekkel igazán jót lehetett autózni. Igaz, volt olyan kolléga – mindig van, nem egyforma a rutinunk…-, aki szerint lassú volt a menet.

m2_palya2

Én nagyon élveztem és nem is kellett annyira küzdenem az életemért, mint a korábbi BMW M2 Coupé hungaroringi bemutatóján. Ebből is látszik, hogy az új, 460 lovas, hátsókerékhajtású kompakt sportkocsi kezesebb és jobban uralható, mint az elődje. Nem óvatoskodtunk a Mini John Cooper Works modellekkel sem, amelyekkel szlalomozni kellett egy jól megépített, trükkös pályán.

mini_challenge

A szlalomversenyzés nem az én műfajom, de ami még inkább nem az, az pedig a driftelés. A nézők számára egyértelmű volt. Az M2-esekkel nagyon könnyű a drift, főleg, ha alaposan fellocsolják az aszfaltot. A kollégák körzőzését öröm volt nézni, nekem egyelőre a 360 fok biztosan megy.

drift1

Kép és szöveg: Biró Csongor

xm x5_off2 i5 finale cs