A Vitesco Technologies és a Cebi Group kulcsfontosságú technológiát fejleszt

Vitesco
A Magyarországon is gyártókapacitással rendelkező Vitesco Technologies fejlesztési partnerséget kötött a Cebi Grouppal. A két fél technológiájának eredményeként létrejövő új rendszer támogatja az önvezető elektromos járművek környezeti szenzorjainak tisztán tartását. 

A Vitesco Technologies, a tiszta mobilitást szolgáló modern hajtástechnológiák és elektrifikációs megoldások vezető nemzetközi gyártója együttműködési megállapodást kötött az autó tisztítórendszereinek specialistájával, a Cebi Grouppal. A szakmai kooperáció fókuszában egy olyan új, magasan integrált érzékelőtisztító-rendszer (ASCS) kifejlesztése áll, amely egyszerre több mint 10 környezeti érzékelőt képes tisztán tartani 2-7 bar víznyomással.

Vitesco_3

A megoldás az önvezető elektromos közlekedés egyik fontos követelményének teljesítését szolgálja: az önvezető funkció – és így a hajtáslánc – biztonságos működéséhez a környezeti érzékelőket, például a kamerákat és a lidarokat, vagyis a lézeres távmérő eszközöket folyamatosan óvni kell a szennyeződésektől, valamint a szél és más időjárási körülmények okozta káros hatásoktól. Mivel a jövőbeni önvezető járművek kivétel nélkül elektromosok lesznek, ezért az érzékelők, valamint az elektromos meghajtást vezérlő rendszerek közötti zavartalan összeköttetés kiemelt fontosságú.

A Vitesco Technologies az új érzékelőtisztító-rendszerhez három saját technológiával járul hozzá. A vezérlőelektronikán kívül egy kefe nélküli és kompakt, 2-7 bar nyomással működő szivattyúval, ami a jármű teljes szenzorberendezésének tisztításához szolgáltatja a vizet. Ezeken kívül a vállalat egy speciális elosztót is biztosít, amely a szivattyúból a megfelelő érzékelőhöz irányítja a tisztítóvíz áramlását.

A Cebi Group a klasszikus szélvédő- és fényszórótisztításhoz szükséges, akár négy egyedi szivattyúval is rendelkező nagy víztartályokról, a komplex tömlőkről, a fúvókatechnológiáról, valamint a teljes mechanikai rendszer integrálásáról gondoskodik. Az új érzékelőtisztító-rendszer gyártása a tervek szerint 2026 végén indul.