Októberi közös Év Magyar Autója zsűri tesztünkön a hazai hajtáslánc-kínálat szinte minden elemét felvonultattuk: volt öthengeres turbós benzines, V6 dízel, konnektoros hibrid, elöl hajtó, illetve mindenütt hajtó villanyos.
Nissan Ariya
A prémium jellegű, elektromos szabadidő-autó négyféle hajtáslánccal kapható. Létezik első- és összkerék-hajtású változat 63, illetve 87 kWh kapacitású akkumulátorral. Az autó kilenc kéttónusú és öt egyszínű kivitelben érhető el. Hatótávja a kisebb akkumulátorral 430-450 kilométer, a nagyobbal akár 600 kilométer is lehet. A zsűritagok tempójával ez szinte lehetetlen vállalás lenne, de a 15,8 kWh/100 kilométeres átlagfogyasztás nem mondható pazarlónak. Meglepően kényelmes az utastér, izléses és finom a kidolgozás, a digitális műszerfal igényes és különleges. A teszten a nagy akksis, csak elöl hajtó 238 lovas változat volt a társunk.
Toyota Prius
A megszokott szokatlannál is újszerűbb a Toyota Prius, amelyre végre azt mondhatjuk, hogy jól néz ki. Jól is megy, erős, kényelmes és nagyon takarékos. Ötödik generációja nagyon vonzó dizájnt kapott, a vásárlók sokkal szélesebb körét hivatott megszólítani. Műszakilag is továbbfejlesztették, Ennek eredményeként itthon már csak plug-in hibridként (PHEV) kapható. A kétliteres, 151 lovas, Atkinson ciklusú szívómotort használó rendszer összteljesítménye 223 lóerő. A Prius álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 6,8 másodperc alatt gyorsul fel. Végsebessége 177 kilométer/óra, csak villannyal hajtva 135 kilométer/óra. Lítiumion-akksijának kapacitása 13,6 kWh, tömege 120 kilogramm.
Cupra Formentor VZ5
Magyar motor hajtja a legerősebb Cuprát, a Formentor VZ5-ben az a győri szív dübörög, amely a TT RS-ben, az RS Q3-ban vagy az RS3-ban rakoncátlankodik. A teljesítmény ezúttal 390 lóerő, a kilométerórát 300-ig skálázták, annyit nem megy a VZ5, de 250 kilométer/órával simán száguldozhatunk a német autópályákon. Álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órára és közben alig fogyaszt 14-15 liter benzint 100 kilométerenként. A család befér, a csomagtartó 420 literes, mi kell még? Ja, a hatdugattyús fékeket az Akebono szállítja (a tárcsa mérete 374×36 mm).
Volkswagen Amarok
A Ford Ranger alapjaira épített VW pickup immár V6-os dízelmotorral is elérhető hazánkban, így ezt a változatot is kipróbáltuk a rövid közös teszten. A Volkswagen Amarok hossza 5350 milliméter, ami a korábbi változatnál közel 10 centiméterrel hosszabb, tengelytávja 3270 milliméter. Csökkentek a túlnyúlások, javultak az autó terepképességei, az első terepszög 30, a hátsó 23 fokos, a gázlómélysége 80 centiméterre nőtt. Platóján a szabvány raklap simán elfér, 1,19 tonnával terhelhető (bizonyos változatokban). A háromliteres hathengeres dízelmotor 241 lóerős, maximális nyomatéka 600 Nm.
Audi Q8 e-tron
2023-ra alaposan átdolgozták a korábbi e-tront, amely immár Q8 e-tron néven fut tovább. Javítottak a hajtáson, az aerodinamikán, a töltési teljesítményen és a kocsi nagyobb akksit is kapott, amellyel a WLTP szabvány szerint akár 600 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. Többféle villanymotor-teljesítménnyel érhető el, az erőforrások mind Győrben készültek. A tesztelt Audi Q8 55 e-tron quattro két motorja boost-üzemmódban 300 kW (408 LE) teljesítményt nyújt (a Q8 e-tron 50 250 kilowattos motorral és 87 kilowattórás akksival is elérhető), maximális nyomatékuk 664 Nm. Akkumulátorának kapacitása nettó 106 kilowattóra.