Ütős kocsikkal támadnak a kínaiak – ezek a legújabbak

Hiphi Z
Szeptemberben újabb modellekkel bővült a kínai autópiac, cikkünkben ezúttal tizenegy újdonságot mutatunk be.

A világ legnagyobb és legdinamikusabb piacán – amelyen a hagyományos európai, japán és amerikai gyártók egyre jobban veszítenek fontosságukból – számos újdonság jelent meg szeptemberben is.

  1. Lynk & Co 08 (4017 értékesítés az első hónapban)

Miután a Lynk & Co évekig egymásról klónozta modelljeinek arculatát, azaz frontrészét, végre valami újat próbál a 08-as modellel, amely viszonylag másképp néz ki. Szoborszerű sziluettel megépített 08-ast 2023 márciusában mutatták be. Ez egy középkategóriás, 4,82 méter hosszú SUV, keret nélküli ajtókkal és behúzható kilincsekkel. Első- és összkerék-hajtással kapható, mindegyikben alap a négyhengeres, 1,5 literes, turbós benzinmotor és a 39,8 kilowattóra energiasűrűségű akkumulátor. A négykerék-hajtású modellben összesen három villanymotor dolgozik 436 kilowattos teljesítménnyel (593 lóerő). A rendszer össznyomatéka 905 Nm, a SUV álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 4,6 másodperc alatt gyorsul. Árammal mintegy 245 kilométert, árammal és benzinnel együtt akár 1400 kilométert is megtehet.

Lynk & Co 08

Az utasteret 12,3 hüvelykes digitális műszerfal, 15,4 hüvelykes infotainment képernyő és egy 92 hüvelykes kiterjesztett valóságot megjelenítő vetített kijelző uralja.

lynk08_3

Az átszámítva 10-13,7 millió forintért kapható Lynk & Co 08 az Aito M5 és az M7 versenytársa lesz. Összehasonlításképpen, a Lynk & Co 09 ára 12,5-15 millió forintnak megfelelő jüan. A Lynk & Co a bevezetése óta szilárd sikereket ért el, és továbbra is fejlődik, a 2023-as eladások 8,6 százalékkal nőttek.

lynk08

2.Geely Galaxy L6 (3073 értékesítés az első hónapban)

Az L6 szedán a Galaxy sorozat második modellje az L7 SUV után, amely a júniusi bevezetése óta havonta elképesztő, 10 ezer körüli darabszámot ért el. A Galaxy a Geely tavaly februárban bemutatott új almárkája. Prémium kategóriás, nagy hatótávolságú hibrid és tisztán elektromos járműveket gyárt. Két modellcsaládja van: az L a phev-, az E az elektromos modelleket jelzi. Az E sorozat első modellje, az E8 év végén érkezik. Az L6 úgy néz ki, mint az összes többi Tesla Model 3 gyilkos, amelyet a kínai gyártók az elmúlt években piacra dobtak. Hossza 4,78 méter, tengelytávja pedig 2,75 méter.

Geely Galaxy L7

A belső térben egy 10,25 hüvelykes műszerfal és egy 13,2 hüvelykes, álló központi infotainment képernyő található, mindezeket Qualcomm Snapdragon 8155 csip hajtja. Az autóban a Galaxy N operációs rendszer fut, amely lehetővé teszi a hangfelismerést és interakciót. Ahogy a neve is mutatja, az L6 egy phev, amelyben egy 120 kW-os 1,5 literes benzinmotor és egy 107 kW-os villanymotor dolgozik együtt. A Geely Galaxy L6 álló helyzetből a 100 kilométer/órás sebességet 6,5 másodperc alatt éri el. A kocsi hatótávolsága akár 1370 kilométer is lehet. Az L6 ára igen kedvező, 5,5-7,1 millió forint, ezzel olyan modellekkel versenyez, mint a BYD Qin Plus, a Deepal SL03 és a BYD Destroyer 05. Az L6-ra kevesebb mint egy hónap alatt 20 ezer előrendelés érkezett.

galaxy_l7_2

  1. Hiphi Y (1556 értékesítés az első hónapban)

A HiPhi a Human Horizons által létrehozott és 2019 augusztusában bevezetett prémium kategóriás elektromos autómárka. A kínálatában három modell szerepel, az X, az Y és a Z. A HiPhi 2024-ben indul meghódítani Európát, tervezett piacai: Svédország, Hollandia, Dánia, Németország, Dánia, Norvégia, valamint az Egyesült Királyság. Az Y-t az áprilisi Sanghaji Autókiállításon láthatta először a közönség. A HiPhi Y egy 4,94 méter hosszú, 2,95 méteres tengelytávval rendelkező középkategóriás elektromos SUV. Kialakítása egy kicsit hagyományosabb, mint az X és a Z, de még mindig árad belőle az extravagáns modernitás. Az ajtók felfelé nyílnak.

Hiphi Y

Az Y három hatalmas képernyőt kapott, 12,3 hüvelykes az LCD műszeregység, 17 hüvelykes OLED az infotainment monitora, és még az utasok is kaptak egy 15 hüvelykes képernyőt. Mondanom sem kell, hogy van egy negyedik is, a visszapillantó képátlója 9,2 hüvelykes. Az Y ára 16-22 millió forintnak megfelelő jüan között mozog. Versenytársa a Tesla Model Y, a NIO ES6 és a Zeekr 001.

hiphi_y_belso

  1. Denza N8 (1097 értékesítés az első hónapban)

A Denza a BYD (90 százalék) és a Mercedes-Benz (10 százalék) közös, villanyautókat gyártó vállalata. A Denza a BYD három önálló prémium márkájának egyike a YangWang és a Fang Cheng Bao mellett. Amióta a BYD átvette az irányítást, a D9 egyterűvel sikert sikerre halmoz a márka. Alig egy hónappal az N7 után a Denza N8 is megjelent a kínai piacon, amely Denza X-et hivatott leváltani. Az N8 öt-hétüléses nagyméretű crossover, amelynek formaterve szinte teljesen megegyezik az X-szel, amelyet levált, és tulajdonképpen a BYD Tang áttervezett változata (ami az X esetében is így volt).

denza_n8_1

Az N8 phev vagy ev változatban érhető el. A phev összkerekes, első- és hátsó villanymotorokkal, amelyek együttesen 482 lóerőt képesek leadni. Belső égésű motorja 139 lovas 1,5 literes. A Denza N8 tisztán elektromosan 216 kilométert, kombinálva 1030 kilométert képes megtenni. Az N8-at a BYD 45,8 kWh-s Blade akkumulátorcsomagja táplálja. Az ára kb. 15,5 millió forintnak megfelelő jüan.

Denza-N8-Interior

  1. Wuling Xingyun/Nebula (792 értékesítés az első hónapban)

A Wuling a Xingyun, nemzetközi piacon Nebula nevű modellel új vizekre merészkedik. A Baojun RM-5-tel közös alkatrészeket használ. Eredetileg exportra szánták, de erre végül nem került sor. A jármű formatervezése valóban üdítően innovatív a kínai kereskedésekbe hónapról hónapra érkező rengeteg új modellhez képest. Vidámnak és kerekdednek tűnik, a fiatal vásárlóknak szánják.

Wuling

A Nebula egy kompakt SUV a maga 4,61 méteres hosszával és 2,70 méteres tengelytávjával. A Nebula rendelkezik a szinte kötelező 10,25 hüvelykes érintőképernyővel, a multimédiás rendszer a Wuling saját Ling operációs rendszerével működik. A Nebula egy hibrid, amelyet egy kétliteres benzinmotor és egy 100 kW-os villanymotor kombinációja hajt. Ezek együttesen 174 lóerőt adnak le, a kocsi maximális sebessége 135 kilométer/óra. A Nebula ára 4,2-5 millió forint között mozog, a Wuling Starral (68 800-109 800 jüan) azonos kategóriába esik és olyan modellekkel fog versenyezni, mint a Dongfeng Haohan, a Haval H6 és a Geely Icon (109 900-129 900 jüan).

Wuling-Xingyun-interior

  1. Livan 7 (774 értékesítés az első hónapban)

A Livan a Geely 2022-ben bevezetett márkája, kifejezetten villanyautókat forgalmaz csak, a 7-es a zászlóshajója. A Livan 7 kompakt kupé SUV a maga 4,69 méteres hosszával és 2,775 méteres tengelytávjával. Fényezése kéttónusú, fekete tetővel. Hírnevét az adja, hogy a világon az első 10 millió forint alatti modell, amely lidarral rendelkezik. Vezetéstámogató rendszere kettes szintű, a lidar mellett 4D milliméterhullámú radart, 12 ultrahangos radart és műholdas helymeghatározást is alkalmaz. Utóbbit a Geely Future Mobility Constellation szállítja, amelynek égi flottája 2025-re 72 (később 240) műholdból áll majd a Föld körüli pályán. A számítástechnikát a Geely saját fejlesztésű Dragon Eagle-1 csipje teszi lehetővé, amely Kína első ilyen terméke.

Livan 7

A pilótafülke berendezése elsőre kissé zavaró, mivel úgy néz ki, mintha szőnyeg borítana mindent. A szórakoztató és információs kijelző képátlója 15,6 hüvelyk, a műszerfali monitor 9,2 hüvelykes, valamint rendelkezésre áll egy 50 hüvelykes, kiterjesztett valóságot is ábtázoló szélvédőre vetített kijelző. A vezető fáradtságérzetét az A-oszlopon kamera figyeli.

livan-7.3

A Livan 7 hátsókerékhajtású, 120 vagy 180 kW-os villanymotor hajtja. Hatótávolsága kiviteltől függően 450-605 kilométer, és az autó támogatja az akkumulátorcserét, ami szakszerűen 60 másodperc alatt elvégezhető. Ára mindeközben 5,6-8,3 millió forint, ami komoly tényezővé teheti Kínában ezt az autót. Olyan modellekkel versenyez, mint a BYD Yuan Plus, az Aion Y és a Leapmotor C11.

livan-7.7

  1. JAC QX phev (746 értékesítés az első hónapban)

Miután a JAC minden új modelljét a Sehol márkanév alatt (újra)indította, úgy tűnik, hogy a QX phevvel, amely egyszerűen a Sehol QX plug-in hibrid változata, vissza akar térni a saját márkanevéhez. Ez a márka első konnektoros hibridje. Az orrát a hagyományos osztott fényszórók díszítik, a hűtőrács a Peugeot megoldását utánozza. A QX egy kompakt szabadidő-autó, hossza 4,6 méter, tengelytávja 2,72 méteres. A hajtásrendszer egy 1,5 literes benzinmotorból, két villanymotorból és egy háromkomponensű (nikkel-kobalt-mangán) lítium akkumulátorcsomagból áll. A tisztán elektromos hatótávolság 120 kilométer, míg az összesített hatótávolság 1300 kilométer.

JAC QX

A pilótafülke minimalista, de azért találunk a műszerfalon két összekapcsolt 12,3 hüvelykes képernyőt. A QX phev ára 6,2-7,2 millió forint körüli, a kocsi a BYD Song Pro, a COS Z6 és a Venucia Grand V konkurenciája.

jac_qx_3

  1. HiPhi Z (154 értékesítés az első hónapban)

Szeptemberben egy második HiPhi modell is felkerült a kínai nagykereskedők listájára. Ez az egyik, ha nem a leglátványosabb kínai jármű. Érdemes megjegyezni, hogy a Z 2022 augusztusában jelent meg, de csak most debütál a piacon. Ez egybeesik a HiPhi Z City Version nevű, kedvezőbb árú változat bevezetésével. A Z egy teljes méretű villanyszedán, vad külső és belső kialakítással, valamint ellenkező irányban nyíló ajtókkal. Hossza 5,04 méter, tengelytávja pedig 3,15 méter.

hiphi_z_1

Az utastér meglehetősen impozáns, a központi érintőkijelző 15 hüvelykes, a környezeti világítás egyénileg szabályozható. A Z-hez kétféle akkumulátorcsomag áll rendelkezésre: az egyik egy 90 kWh-s, a CATL által gyártott, 535 kilométer hatótávolságot kínáló hengeres háromkomponensű csomag (terner), a másik pedig egy 120 kWh-s, szintén a CATL által gyártott terner csomag, amely 705 kilométerre növeli a hatótávolságot. A Z ára 24,5-30 millió forintnak megfelelő jüan, és olyan modellekkel áll harcban a vásárlók kegyeiért, mint a Zeekr 001, a NIO ET7 és a Tesla Model S.

Hiphi Z

  1. GAC Trumpchi ES9 (55 értékesítés az első hónapban)

A Trumpchi ES9 a GAC harmadik járműve az E sorozatban az E8 és az E9 után. Konnektoros hibrid, amelyet egy 190 lóerős, kétliteres turbómotor és egy 182 lóerős villanymotor hajt. A terner lítiumakku energiasűrűsége 25,57 kWh, az ES9 elektromos hatótávolsága legfeljebb 143 kilométer. A kocsi teljes hatótávolsága 1215 kilométer a gyártó szerint.

GAC ES9

Belül a 14,6 hüvelykes érintőképernyő dominál, ezen kell a legtöbb funkciót kezelni, mivel a műszerfalon nincsenek gombok. A műszerfali kijelző 12,3 hüvelykes. Az ES9 ára 11-13 millió forintnak felel meg. Versenytársai: BYD Tang New Energy, WEY DHT phev, Aito M7.

GAC-Trumpchi-ES9_2

  1. Qiyuan A07 (30 értékesítés az első hónapban)

A Qiyuan (启源, fordításban eredet) a Changan új, belépő szintet adó villanyautós márkája. A modellt tavaly augusztusban mutatták be a Chengdu Auto Show-n. Az Avatr és a Shenlan/Deepal mellett ez a Changan harmadik márkája. A márka vad terveket sző a jövőre nézve, mivel 2030-ig 1,5 millió autót szeretne értékesíteni. Az A05 és A06 szedánokat és a Q05 SUV-t még idén piacra dobják, 2025 végére tíz további új modellt terveznek. Az A07 hossza 4,9 méter, tengelyek közötti távolsága 2,9 méter. Platformját a Deepal SL03-mal osztja meg, és hatótávnövelő EV (erEV) és akkumulátoros EV változatban is kapható.

Qiyuan A07

Az erEV-ben 88 lóerős 1,5 lóerős belső égésű motor tölti az akkumulátort, amely egy 218 lóerős villanymotort táplál. Az elektromos változat 218, illetve 258 lóerős villanymotorokat kaphat. Ezeknek az akkumulátora 58 kWh, illetve 80 kWh kapacitású. Az utasteret lebegő központi érintőképernyő határozza meg, viszont műszerfal nincs, azt szélvédőre vetített kijelző helyettesíti. A Qiyuan A07 ára 7,5-8,5 millió forint lehet, a hazánkban is forgalmazott BYD Seal, a BYD Han, a Deepal SL03 és a Leapmotor C01 az ellenfele.

a07-qiyuan_belso

  1. GAC Trumpchi E8 (10 értékesítés az első hónapban)

A GAC Trumpchi szeptemberben másik vadonatúj modellel is képviseltette magát az autópiacon. A közepes méretű egyterű 4,92 méter hosszú, tengelyek közötti távolsága 2,93 méter. Orrát osztott fényszórók határozzák meg, amelynek L alakú alsó lámpák adnak keretet. A plug-in hibrid hajtásképletben 133 lóerős 1,8 literes vagy 140 lóerős kétliteres motor szerepelhet, a villanymotor 25,6 kWh-s terner lítium akkumulátorból nyeri az energiát.

gac_e8_1

A hatalmas érintőképernyő egy a műszerfalat teljesen kitöltő digitális sáv közepén lebeg. Az E8 ára 10-13,5 millió forint között mozog.

gac_e8_2