Három évvel azután, hogy Magyarországon az AutoWallis csoport lett az Opel importőre, a márka stabil top tízes helyezéssel és 2023-ban növekvő eladásokkal, illetve javuló piaci részesedéssel készül arra, hogy az idei esztendőben nagyot lépjen előre.
Tavaly olyan újdonságok mutatkoztak be, mint például az Astra és a Grandland GSe modellek illetve az elektromos Astra. Ezek mindegyikének fontos szerepe volt ugyan a márka image építésében, de a már bejáratott és ismert modellek értékesítési sikereihez, a jó piaci szerepléshez az Opel magyarországi csapatának kiemelkedő szakmai munkája kellett. Ennek köszönhető, hogy a még megújulás előtt álló Corsa kategória másodikként és legsikeresebb hazai Opel modellként 1278 darabos eladást ért el, megelőzve az ugyancsak növekedést mutató Mokkát (928) és a harmadik Crosslandet (822).
Fontos kiemelni azt is, hogy a szintén megújulás előtt álló kishaszonjármű-kínálattal az Opel ötödik helyen végzett a hazai értékesítési rangsorban, ami 1407 eladást jelent. Ilyen alapokra építkezve és a márka történetében kiemelkedő számú nyolc új modell bemutatkozásával jelentős előrelépésre számít 2024-ben Rosta Gergely országigazgató.
„Már az első félévben repülőrajtot szeretnénk venni. Ehhez az első két újdonság, a megújult Corsa és a nagyon várt Astra Sports Tourer ad biztos alapot. Mindkét modell nagyon versenyképes árakkal rajtol a magyar piacon: A Corsa induló ára éppen hatmillió forint alatt van az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Astra kombi esetében pedig az ötajtós változathoz képest szerény, mindössze 300 ezer forintos felárat érdemes kiemelni. Új arculattal, megújult belsővel és műszaki tartalommal a második negyedévre várjuk az Opel kishaszonjárműveit és az újdonságok sora itt még nem ér véget. A második félévben teljesen új – más néven is futó – utódja érkezik a Crosslandnek és a Grandlandnek, mindkettő teljesen elektromos és hibrid változatban. Az Opel premierek sorát a megújuló Mokka zárja.”
Az Opel központi stratégiájával összhangban, 2024-ben kiteljesedik az elektromos kínálat: valamennyi modellnek – legyen az személyautó vagy kishaszonjármű – az év végéig lesz teljesen elektromos változata. Az új, február elején életbe lépő hazai elektromos autó támogatási pályázattal nagyon sok céges vásárló számára elérhetőbb lesz a kibocsátásmentes autózás.
“Ezzel a törekvéssel összhangban az Opel célja az, hogy minden szegmensben izgalmas és versenyképes alternatívát kínáljunk, légyen szó akár személyautóról, akár kishaszonjárműről. Erre meg is van a lehetőségünk, hiszen elektromos modelljeink palettája az egyik legszélesebb a piacon, van is készletünk az országban, illetve gyári rendelés esetén is újra a chiphiányos időszak előtti, normális szállítási határidőket tudunk vállalni. Az idei esztendőben minden adott ahhoz, hogy az Opel Magyarországon szintet lépjen. Fontos – és az Opel szempontjából sikeres – szegmensekben érkeznek az újdonságok, amelyek értékesítését kompetitív árazással és a tavalyinál is erőteljesebb marketing és média kommunikációval akarjuk támogatni. A siker majd nyilván az eladási számok emelkedésében és az Opel piaci részesedésének növekedésében lesz mérhető” – foglalta össze várakozásait Rosta Gergely, a márka országigazgatója.