Nissan Townstar Combi teszt: családban marad

Nissan Townstar Combi
Visszatért a Nissan a családi autók piacára: a Townstar személyszállító változata kiváló mobilitási eszköz nagyobb családok számára. Az ötszemélyes, rövid változatot tettük próbára, Mercedes-Benzekben is használt motorral.

A Renault Kangoo és a Mercedes-Benz Citan, illetve T-osztály testvére akkumulátorból és benzintankból egyaránt táplálkozhat, a korábban tesztelt elektromos furgon után, amely nyert az Év Magyar Autója versenyben, ezúttal benzines személyszállítót Townstart vezettem.

Nissan Townstar Combi

Hogy néz ki?

A rövid tengelytávú (a hosszított hétszemélyes) Nissan Townstar Combi változat hossza 4486 milliméter, szélessége 1860 milliméter, magassága tetőlécekkel 1893 milliméter, tengelyek közötti távolsága 2716 milliméter. Ne kerteljünk, ez egy praktikus doboz, ami szemből személyautónak látszik. Orra határozottan Nissan, távolról felismerhető személyiségjegyekkel. Üres tömege 16 mázsa.

A LED-fényszórók alapáron járnak, a kerékméret 16 hüvelykes lehet, a hátsó ajtó felfelé egyben nyílik, tolóajtó mindkét oldalra kérhető. Ezek finoman mozognak, a be- és a kiszállás könnyű. Gondoltak a hátsó utasokra is, amikor a tolóajtók ablakait lehúzhatóvá tették, bravó! Az is fontos, hogy isofix-csatlakozóból négy van (hátul a szélső ülésekben), de tapasztalatok szerint a hátsó sorban három gyerekülés elfér egymás mellett, a két első ülés háttámlájából lehajtható asztalka szintén jól jöhet egy hosszabb út során. Az első ajtók kilencven fokban nyílnak.

nissan2

A vezetőfülke és az utastér is tágas, kényelmes, elfér minden és elfér mindenki benne. Ha netán esik az eső és egy barátunknak jót akarunk, a nagy puttony lehajtott ülésekkel elnyel egy bringát, akár egy, vagy több hokis táska mellett. A Townstar belsőjének megtervezésekor az ergonómia és könnyű tisztíthatóság került előtérbe. Az Apple CarPlay és az Android Auto vezetékkel működik, a sofőr előtti digitális műszeróra kijelzője 10 hüvelykes, a Renault modellekből ismerős grafikával, menüvel és kormány alatti médiakapcsolókkal. Az anyagválasztás és -minőség átlagos, a műanyagszag markáns az autóban, de az ára sem prémium. A Townstar a hétköznapok hőse, szerencsére elérhető szélesebb tömegeknek is.

nissan_belso

A központi, nyolchüvelykes érintőképernyőn 360 fokos kamerarendszer élő képe segíti a sofőrt a parkolásban, a visszapillantók jó nagyok. Az ülések, a kormány és a szélvédő is fűthető – amennyiben áldozunk rá. A rendelkezésre álló aktív és passzív biztonsági technológiák közé tartozik a holttérfigyelő, az aktív sebességtartó automatika, az intelligens vészfékezés, az oldalszél asszisztens és az utánfutó kilengését mérséklő rendszer.

Tárolóhely, – rekesz bőven van, igen hasznos a kormány feletti nyitható üreg, amely amellett, hogy kacatokat nyel el, félig nyitott állapotban alkalmas arra, hogy megtartsa az elfektetett telefonunkat, ha épp nem megy az adatátvitel az autó és a telefon között – ahogy ez nálam gyakran megesett. Vagy a kábel volt rossz, vagy ütközött a Bluetooth és a wifi, vagy valami más nyavalya okozta, de folyton eldobta a kapcsolatot. Erre megoldás egy jó telefontartó, ami az elektromos kisteherautó változatban volt is tartozékként beépítve. A kesztyűtartó fiókként nyílik és elfér benne a családi ezüst, meg a porcelán étkészlet. Utóbbit nem próbáltam ki, de tény, hogy méretes. A könyöklőben is tarthatunk apróságokat, a palacktartók használható méretűek, az ajtózsebek nagyok és még a szélvédő feletti széles üregbe is pakolhatunk.

nissan3

A személyszállító Townstar csomagtartója 775 literes, a padlóba hajtott ülésekkel 2,8 köbméteres a puttony, tehát bátran lehet vele árut is szállítani. A hatalmas ötödik ajtó elég nehéz, lefelé a beépített szalagot meghúzva saját tömegétől lecsukódik. A kemény kalaptartó kétrészes, felhajtható és könnyen ki is vehető. A családi egyterű akár 1500 kilogrammnyi fékezett vontatmány vontatására is képes. Fordulókörének átmérője 11,31 méter.

Hogy megy?

Turbós benzinmotorja Mercedes-Benz, Renault, Dacia és más Nissan modellekből ismerős: 1,33 literes, 130 lovas, 240 Nm maximális nyomatékkal (gyári kódja a Nissannál HR13DDT, a Renault-nál H5Ht, a Mercedes-Benznél M282). Érdekes, hogy a japán modell nem kaphat dízelmotort – pedig ebben a kategóriában igencsak lenne értelme. A négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral a Townstar 11,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, csúcssebessége eléri a 183 kilométer/órát. Váltója hatfokozatú, kézi kapcsolású. Nem túl pontos, előfordult, hogy mellé kapcsoltam, vagy éppen kapcsolás közben kiugrott a sebességből.

nissan4

Milyen vezetni?

Sietni nem érdemes a Townstarral, nem azért, mert lassú, hanem, mert nem okoz élvezetet a vezetése. Pont olyan, mint amilyennek elképzeljük: hasznos, kellemes, érzéketlen és átlagos. Az elöl MacPherson, hátul torziós rudas futóműve inkább feszes, mint kényelmes, így a rossz pesti utakon kelletlenül pattog a hátsója. Kormányzása könnyű, méretei ellenére nem nehéz vele a parkolás, a műbőrös vezetőülésből jól ki lehet látni az autó sarkaira. A 360 fokos kamerarendszer sem rossz, igaz, a képe elég gyatra.

IMG_6872

A Townstar Kombi fogyasztásával elégedett voltam: a több mint 700 kilométeres tesztelés során 6,3 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként nyugodt, vegyes használatban (autópálya és város is volt bőven), de főleg országúton haladva. A fűtést még használni kellett a hideg reggeleken, ahogy az ülésfűtést és az eco gombot is benyomtam minden elindulásnál. Előbbit gyorsan ki is kapcsoltam rendre, mert elég vehemensen éget…

nissan_csomagter

Mennyibe kerül?

A Nissan Townstart az észak-franciaországi Maubeuge-ben gyártják a Renault üzemében a Kangoo többi variánsával egy soron. A garancia alapból öt év vagy 160 ezer kilométer, de ez felárért hosszabbítható. A kompakt egyterű alapára tesztünk írásakor (március idusa) kedvezménnyel 10,599 millió forint, a sötét vörös metál fényezés felára 165 ezer forint. Nem kérnek plusz pénzt az első és a hátsó parkolóradarért, a hátsó tolatókameráért, a nyolc hüvelykes központi érintőképernyős fedélzeti rendszerért, az okostelefonos tükrözési lehetőségért, valamint az intelligensnek mondott holttérfigyelőért.

Kép és szöveg: Biró Csongor

IMG_6875