Jött egy új BMW – a dízel tetszett a legjobban

BMW iX2
Igazi sikertörténet az X2, amelyből az első sorozat néhány éve alatt már 390 ezer talált gazdára. Most megérkezett a nagyobb és elegánsabb második generáció dízel-, benzines- és elektromos változatokban.

A BMW X2 és az elektromos BMW iX2 egyazon gyártósoron lát napvilágot a BMW regensburgi létesítményében. A tisztán elektromos modell nagyfeszültségű akkumulátorai ugyancsak a regensburgi üzem területén készülnek.

BMW X2

Az új BMW X2 194 milliméterrel hosszabb (4554 milliméter), 21 milliméterrel szélesebb (1845 milliméter) és 64 milliméterrel magasabb (1590 milliméter), mint elődje. A tengelytávolság (2692 milliméter) és a nyomtávok (1677 milliméter elöl és 1679 milliméter hátul) növelése jót tett az utastér helykínálatának és a csomagtér tágasságának egyaránt. A puttony térfogata modellváltozattól függően 560-1470 liter között (a BMW iX2 esetében 525-1400 liter között) változtatható.

Ésszerű benzines, élhető dízel
Az üresen 17 mázsás BMW X2 sDrive20i modell orrában dolgozó háromhengeres, 1,5 literes benzinmotort 48 volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó lágy hibrid technológia egészíti ki. Maximális teljesítménye 125 kW / 170 lóerő, amely a benzinmotor 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményéből és az elektromos motor 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményéből épül fel.

BMW X2

A bemutatón vezethettük az (személyes kedvenc) sDrive18d modellt is. Négyhengeres dízelmotorjának maximális teljesítménye 110 kW / 150 lóerő (legnagyobb forgatónyomatéka 360 Nm). Csendes, takarékos, erős, élvezetes a vezetése. Fel sem tűnik, hogy elsőkerékhajtású. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8,9 másodperc alatt gyorsul, a kocsi legnagyobb sebessége 210 kilométer/óra lehet. Dízelből van másik is, szintén négyhengeres, de már 163 lóerős, alapból összkerékhajtással. Az új BMW X2 összes belsőégésű erőforrása alapfelszereltségként a hétfokozatú, dupla kuplungos Steptronic automatikus váltót kapott.

A legújabb BMW elődjénél hosszabb tengelytávolságot és szélesebb nyomtávokat kínál, miközben az első tengely szimpla ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított kerékfelfüggesztése és a hátsó tengely háromkaros kerékfelfüggesztése egyaránt célzott módosításokat kapott. A hajtásfüggő kipörgés-korlátozás az alapfelszereltségének része. Újdonság továbbá az integrált fékrendszer és az első tengely rugóút-szinkronizált lengéscsillapítása. Az opcionális rendelhető adaptív M futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókkal, sport kormányművel és 15 milliméteres hasmagasság-csökkenéssel dolgozik együtt.

Két villanyos a kínálatban
Bár elsőként az erősebb iX2 xDrive30 modell érkezett meg, már rendelhető a picivel gyengébb, de árérték-arányban kedvezőbb besorolású eDrive20 változat is. Az első és a hátsó tengelyen dolgozó egy-egy 190 lovas elektromos motor 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítmény (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 494 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes az erősebb, kétmotoros változatban. Ez 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 180 kilométer/óra. Nagyfeszültségű akkumulátorának 64,8 kWh a nettó energiasűrűsége, a gyártó egy töltéssel 417-449 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot ígér. Üres tömege 2,1 tonna, szabad hasmagassága 167 milliméter. A villanyautó váltakozó áramú töltőn 11 kilowatt (hasznos opció a 22 kilowattos töltés), egyenáramú töltőn maximum 130 kilowatt töltési sebességgel táplálható.

ix2_3

Az elsőkerékhajtású alapváltozat villanymotorjának teljesítménye 150 kilowatt (204 lóerő), akkujának kapacitása ugyanakkora, mint az összkerekesnek, de hatótávja a gyártó szerint 439-478 kilométer. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8,6 másodperc alatt gyorsul fel.

Van erőmenő is
A teljesítményre optimalizált BMW X2 M35i xDrive modell sportosságát hátulnézetből a kipufogórendszer M-specifikus, dupla ikervégződése nyomatékosítja. Az M Sport csomag az új BMW X2 összes modellváltozatához, még az iX2 modellekhez is elérhető, aerodinamikailag optimalizált karosszériaelemekkel megfűszerezve. Az opcionális extrafelszereltségek között az M Sport Pro csomag is megtalálható, többek között a BMW M magasfényű külső felszereltségi csomag kibővített tételeivel, a fejlett világítási opciókkal, hátsó légterelő szárnnyal és a vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszerrel. Az X2 M35i nálunk Európában 221 kW / 300 lóerő maximális teljesítményre képes, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres benzinmotorral (az Egyesült Államokban és más piacokon 233 kW / 317 lóerő maximális teljesítménnyel).

x2_m2

Az üresen közel 18 mázsás csúcsmodell 5,4 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet (végsebessége eléri a 250 kilométer/órát), M-specifikus futómű-hangolása pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozik együtt. Az alapfelszereltségként kínált adaptív M futómű nem csupán a modell agilitását, de menetkomfortját is fokozza. Az autót kiváló vezetni, példásan összerakott jószág, a kipufogók helyett a hangszórókból érkező sportos hang csalódást kelt – de ezzel sok más márka sportos és sportautóival így vagyunk.

x2_vezetes

Gazdagon felszerelt
A kétzónás automatikus légkondicionáló, a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer és a bőrözött sportkormány egytől egyig az X2 széleskörű alapfelszereltségének része, ahogyan a csomagtérajtó automata működtetése, a négy USB-C csatlakozó, valamint a középkonzolba és a csomagtérbe épített egy-egy 12 voltos aljzat is. A vezetést támogató rendszerek és a digitális szolgáltatások száma ugyancsak jelentős mértékben nőtt az elődmodellhez képest. A célzott személyre szabhatóságot újragondolt felszereltségi csomagok segítik. A jó zenét a Magyarországon gyártott Harman Kardon audiorendszer szolgáltatja. Az opcionális tételek egyik éke a sötétített panoráma üvegtető, amely közvetlenül a szélvédőtől indul, mindkét oldalt az ajtókig nyúlik és egészen a tető hátsó harmadáig ér.

Kép és szöveg: Biró Csongor / BMW

ix2_2