Tavaly újult meg a legkisebb Volkswagen szabadidő-autó. A VW T-Cross erős és takarékos motorral, gazdag felszereltséggel, feltűnő, de alapáras színben vendégeskedett nálam.
Hogy néz ki?
Alighogy megszokhattuk a VW T-Rocot, 2018-ban újabb SUV érkezett a Volkswagentől. A T-Cross lényegében egy VW Polo szabadidő-autós köntösben. Bár a T-Cross csak hat centiméterrel hosszabb, mint egy Polo, nagyjából 13 centiméterrel magasabb. A legutóbbi ráncfelvarrással a T-Cross még további 2,7 centimétert nőtt.
Az MQB A0 platformra épített kis SUV 4,12 méter hosszú, szélessége 1,76 méter, tengelyek közötti távolsága 2,55 méter, tömege 13 mázsa (üresen). Az újítás főként a lámpákat érintette, elöl és hátul fényhíd köti össze ezeket, látványos a fényjáték nyitáskor és záráskor.
A belső tér leglátványosabb újdonsága a szórakoztató- és információs rendszer szabadon álló, 9,2 hüvelykes érintőképernyője. Teljesen új a műszerfalpanel, jobb minőségű, puha tapintású anyagokból készül, de a tartalom nem változott, a digitális klíma vezérlése csúszkákkal megoldott.
Praktikus a T-Cross hosszirányban 140 milliméteres távon állítható hátsó ülése és variálható csomagtere. A hátsó üléstámlák magasságáig pakolva 385 és 455 liter között alakítható a T-Cross csomagtartója, a 60:40 arányban osztott hátsó ülés lehajtásával pedig az első üléstámlák magasságáig mérve akár 1281 literes sík padlójú rakodótér is kialakítható – hokistáskám passzírozva befért, sőt, még az országúti kerékpáromat is benyelte a T-Cross – természetesen ehhez le kellett dönteni a hátsó ülés támláit. Life felszereltségi szinttől az első utasülés támlája is már alapkivitelben lehajtható, az így létrejövő 2398 milliméter hosszú, egészen a beltér elejéig nyúló felület további lehetőségeket nyújt.
A Volkswagen jelentősen, 55-ről 75 kilogrammra növelte a T-Cross vonóberendezésének függőleges terhelhetőségét. A 20 kilogrammos növekmény az extrafelszerelésként rendelhető, levehető vonófejre felülről terhelhető maximális tömeget emeli. Ezzel egyrészt a T-Cross nagyobb tartalékokkal rendelkezhet nagyobb tömegű utánfutó vontatásakor, másrészt a vonófejre szerelt tartón szállítható kerékpárok megengedett tömege is nő, ami különösen elektromos kerékpárok esetében lehet fontos.
Hogy megy?
A VW T-Cross háromféle turbófeltöltésű benzinmotorral (TSI) kapható, amelyek teljesítménye 70 kW (95 LE), 85 kW (115 LE), illetve 110 kW (150 LE). Nálam a legerősebb járt, hengerkikapcsolós változatban (részterhelésnél), 250 newtonméteres csúcsnyomatékkal. A hétfokozatú DSG-váltó (kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolhatjuk) hajlamos késlekedni, de ezt megszokhattuk már, ha sietős az utunk, érdemes S fokozatba húzni a váltókart. Tud sietni, ha kell, végsebessége 200 kilométer/óra. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8,5 másodperc alatt gyorsul.
Milyen vezetni?
Meglepően jó a futóműve, mintha Golfot vezetnénk. Csendes, magabiztos és kellemesen rugózik, miközben elég feszes és határozott ahhoz, hogy kiengedjük a gőzt a Vértesben. Kellemes a kormányzás, az ESP túl korán riaszt. A fékek nem elég combosak, a korábbi T-Crossban fickósabbnak éreztem, de ezt írhatjuk a gumik számlájára is.
Mennyibe kerül?
Alapáron a VW T-Cross listaára (95 lóerős, háromhengeres motorral), 7,49 millió forint (októberben ebből még lejött 700 ezer forint importőri kedvezmény minden T-Cross esetében). A 150 lovas motorral szerelt T-Cross 11,76 millió forintba kerül teljes áron. A tesztelt változat R-Line felszereltséget kapott, ami eleve drága ( teljes listáron 12 millió forint), a mátrixos LED-fényszórókért további 513 ezer forintot kérnek el, ….
Kép és szöveg: Biró Csongor