
Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V vadonatúj, minden korábbinál praktikusabb járműkategóriát hívott életre, ami a teljes piacot átformálta. Ausztriában a hat generáció társaságában ünnepeltük a születésnapját.
Manapság már rengeteg alsóközép-osztályú crossovert és szabadidő-autót látni az utakon, de a CR-V érkezésekor ugyan ez az építésmód nem volt ismeretlen, a Honda nóvuma kétségtelenül új fejezetet nyitott az automobilitás történetében. A kedvező üzemeltetési költség, a magával ragadó vezetési élmény és a megnövelt terepképesség roppant ütős egyvelegnek bizonyult, ezért is vált a CR-V a világ egyik legnépszerűbb szabadidő-autójává. Három évtized alatt nem kevesebb, mint egymillió példány talált gazdára belőle a nemzetközi piacon.
Már az első nemzedék is a legújabb, legmodernebb – Honda által fejlesztett – műszaki megoldásokra épült. Ilyen volt például a csak szükség esetén bekapcsoló real time 4WD összkerékhajtási rendszer, de említhetnénk a könnyedén kiszedhető, kempingasztalként is szolgáló csomagtérpadlót is. Az osztottan nyitható hátsó ajtó különösen praktikusnak bizonyult.
A Honda CR-V volt a kategóriájának egyik első szereplője, amit teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánccal is megrendelhettek a vevők – az i-MMD rendszerrel felszerelt változat 2018-ban tűnt fel a kínálatban. A CR-V menetbiztonság terén is mindig élen járt. Erről tanúskodik, hogy a minden irányból védelmet biztosító, Honda Sensing 360° névre keresztelt vezetéstámogató rendszer is megjelent felszereltségi listáján.
A Honda legnépszerűbb szabadidő-autója immáron a hatodik generációnál tart. A még mindig friss változat 2023-ban jelent meg, és akár konnektorból is tölthető hibrid változatban is elérhető.
A Honda CR-V 1. nemzedéke (1995) – az innovatív real time 4WD rendszer önműködően kapcsolt kétkerék- és négykerék-hajtás között
A Honda CR-V 2. nemzedéke (2002) – az első CR-V, ami dízelmotorral is megrendelhettek
A Honda CR-V 3. nemzedéke (2006) – az elmés, felhajtható üléseknek köszönhetően két hegyikerékpár is befért álló helyzetben – az első kerék kiszerelésével
A Honda CR-V 4. nemzedéke (2012) – a 2015-ös modellfrissítésnél kilencfokozatú automatikus váltóval gazdagodott a paletta
A Honda CR-V 5. nemzedéke (2018) – a modell történetében először e:HEV hibrid hajtáslánccal és akár hét üléssel is elérhetővé vált Európában a CR-V
A Honda CR-V 6. nemzedéke (2023) – az e:PHEV változat akár 79 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban