A Takatánál jártunk – fotók

A miskolci Takata-gyár rövid története igazi sikersztori. Néhány év alatt a vállalat a japán autóbiztonság-technológiai vállalat egyik fejlesztési központja és egyik legnagyobb európai gyártóhelye. Képeink betekintést nyújtanak annak az üzemnek az életébe, amelynek termékei autóban ülők százmillióit óvja minden nap.
A takatások Skodával járnak. Az ügyvezető is
A legtöbb BMW-be itt készülnek a vezetőoldali és utasoldali légzsákok
40 robot dolgozik az üzemben, a monitoron a munkáját lehet követni
Ezekbe kerül bele a légzsák
1000 helyett immár 1700-an dolgoznak az üzemben
A festőrobot pontosan 14,2 gramm festéket visz fel egy termékre
t10
Évente mintegy tízmillió terméket állítanak elő
t9
14,2 gramm. Semmivel sem több. Hátul vízfüggönyt forgatnak
Egyik fő vevő a BMW, de a VW-csoport is Miskolcról kapja a légzsákokat
Kersten Bachmann beavat a részletekbe. Kezében egy utasoldali légzsák elemei
Ez pont egy hatos BMW kormánybetétje
Ez pont egy bőrözött BMW légzsákfedél
t14
Helyben varrják a bőrt is

t13

Itt készülnek a bőrözött termékek
Az alkatrészek nagy része itthoni cégektől érkezik
A Ferrarinak is szállítanak
A Jaguar Land Rover mellett jut a McLarennek is miskolci légzsák
Ebben a klímakamrában tesztelik a légzsákokat.
Az utasoldali légzsák 40 milliszekundum, a függöny 30 milliszekundum alatt nyílik
Rend a lelke mindennek. Az életünk a tét

Fotók: Biró Csongor